Het is nu vr 16 nov 2018, 08:09

verschijning van grijze plekjes ???

hier vind u de meest gangbare ziektes en voorkomende problemen bij de discusvis. Heeft u uitbreidingen, artikelen en/of foto's, mail dit dan naar het beheer Dan wordt dit zo snel mogelijk toegevoegd. Het opvolgen van deze adviezen is voor eigen risico. Het beheer of de auteur van een artikel kan niet aansprakelijk gehouden worden voor eventuele opgelopen schade.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: vr 15 jan 2016, 20:15
hey

na enige jaren houden van simpele troops heb ik sinds een half jaar terug beslist over te gaan naar een discus aquarium

na een grondige studie en opzoeken stelde ik men bak netjes op orde volgens alles wat ik te weten kon komen

ook de opstart prossedure volledig netjes gevolgd

volgens mijn waarden van mijn bak en etc was ik klaar om de discussen te plaatsen

de discussen die ik heel kieskeurig heb aangekocht 8 stuks voor een bak van 400L
waren zo goed als in top konditsie

tot op heden zijn er 3 afgevallen ik vermoed dat zij te zwak waren en geen weerstand konden op bouwen
de rest is er flink op vooruit gegaan alleen krijg ik sinds een tijd te maken met zwart grijze vlekjes die op de neus en flank van de vis te voorschijn komen

ik heb hier over al een heel pack gegoogeld maar vind er nergens een juist antwoord op mijn vissen vertonen verder geen afwijkingen en eten ook goed waardes van mijn water lijken ook in orde

in het begin hadden de discussen deze plekjes niet ik zie met zijn tijd toe nemen en vrees dat ik iets over het hoofd zie

ik ben geen dokter dus antibiotica toe dienen op het gissen van iets doe ik niet aan mee voor ik iets toe dien wil ik vooral zekerheid in een vorige kuur met anti. ging het al eens fout en dat weet ik uit ervaring met andere vissen ook

wie kan mij hier meer uitleg op geven

mvg kenny
Afbeelding

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016, 14:55
Het lijkt mij dat je een variant heb van de Pigeon blood?? Dan is dit een normaal verschijnsel. Bij mij kregen de Pigeonbloods ook na verloop van tijd steeds meer zwart en grijs op de flanken . Dus ik denk, aan de foto te zien, dat je vissen meer kleur krijgen.Als ik me goed kan herinneren heeft het ook met de hardheid vh water te maken. Als je wat harder water hebt, zoals bij mij, dan krijgen de vissen meer zwarte punten over het lichaam. In zachter water schijnt dit minder te zijn.
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 17 jan 2016, 17:14
Niets meer aan toe te voegen
Groet, John Houthuyzen

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: di 19 jan 2016, 01:10
de foto die ik er bij zette hier is eentje van op het internet maar met dezelfde verschijning en idd ik heb pigeon blood varianten zitten als ook malboro reds

waarschijnlijk zal je uitleg dus wel eens kunnen kloppen

ik denk dat ik maar eens ga uitkijken om mijn water verzichtig aan nog iets zachter te krijgen
we zien het resultaat dan wel als ik verandering zie hoor je nog van mij

in elk geval bedankt

mvg kenny

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 24 jan 2016, 17:02
Graag gedaan. Maar ik weet t niet zeker...maar volgens mij gaat het zwart en/of grijs niet meer weg als het eenmaal op de vis zit. Dus ik denk dat je nu niet meer kunt verwachten dat het weg trekt. maar dat weet ik ff niet zeker. In ieder geval, succes dan!!

Keer terug naar DiscusDokter