Het is nu ma 19 nov 2018, 17:45

uarus

Hier kunt u alles vragen over Zuid Amerikaanse Cichliden
Zoals bijvoorbeeld over: Maanvissen, Arowana, Apistogramma's, Geophagus en alle overige soorten.
Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 01:14
Heb momenteel twee aquariums staan waarin ik de uarus en discussen apart heb omdat ik te weinig ruimte heb voor al mijn vissen.Heb daarom de uarus apart zitten.Ook omdat ze regelmatig eieren leggen en dan best wel territoriaal worden.Zijn er meer discusliefhebbers die ervaring hebben met deze vis als bijvis???Voor de vorm heb ik nog een paar fotos van mijn uarus geplaatst.Hoor graag nog van jullie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 17:39
ik vind het erg mooie vissen mijn buurman heb de uarus fernandezyepezi is ook erg mooi
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 28 sep 2009, 18:11
Wij hebben geen ervaring met deze vissen, maar het zijn wel erg mooie! :thumbsup:
Groetjes, Martijn en Mirjam!
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: di 29 sep 2009, 20:32
Hallo,
Als bijvis is het niet echt geschikt, niet dat ze zo agresief zijn maar meer om het feit dat ze speels en druk zijn.
Ze mogen graag de discus in de aarsvin bijten, uit speelsheid heb ik het idee. De discus wordt er erg gestrest van.
Mijn bak waar ik ze samen in had was 180x85x60.
Mischien dat na verloop van tijd het bijten ophoud, maar ik kon het niet langer aanzien en heb ze toch van elkaar geschijden.
Ik had toen de tijd overigens de discus weg gedaan en de uaru gehouden, omdat ik de uaru gewoon een gezellige vis vind met erg leuke trekjes. Ook het broed gedrag is facinerend om te zien. de jongen werden groot met nauwlijks hulp van mij. De jongen eten erg lang van de huid tot wel 2,5 maand. Ik voerde ze af en toe bij met tetramin baby. dus geen Artemia-naupliën wat je overal leest en je leest ook overal dat de jongen maar 3 dagen van de ouders eten.

M.v.g. Marius :D
M.v.g. Marius.
Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 03 okt 2009, 23:49
Leuk Marius.Ik heb deze vissen bij iemand vandaan die dus ook een koppeltje had.Ze hadden zo een 30 tal jonkies en deze jonkies hebben zulk een mooi panterpatroon.Vind het mooi dat de ouders een goede broedzorg hebben in tegenstelling tot de discussen die bij een beetje stress al de eitjes beginnen te verschalken zelf.Ik heb de uarus momenteel in een apart aquarium zitten maar ze komen eind van de maand in een groot 1000 liter aquarium samen met een school van 8 discussen terzijnertijd.Mij is aangereaden om de discussen als eerste te plaatsen omdat de uarus anders het aquarium als hun territorium zouden gaan zien.Marius bedankt voor je leuke reactie en nuttige info.Hoop dat het met mijn uarus wel goed gaat.Misschien het feit dat ik jumbodiscussen tegen die tijd heb zal de uarus misschien een beetje afschrikken.
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: zo 04 okt 2009, 17:20
De uarus worden in het zelfde leefgebied als de Pterophyllum scalere en altum alsmede de Discusvis gevangen.
Ze hebben ook het zelfde paaigedrag maar zoals al boven te lezen was is de uaru indd een stuk agressiever dan de Discusvis.
Om gebakkelei te voor komen kan je de vissen op twee verscheidene plekken voeren maar dan nog blijft er een risico van gevechten of beschadigingen van de Discus niet uitgesloten.
Probeer anders eens wat meer over de uaru te lezen voor je ze inzet.
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: ma 05 okt 2009, 14:56
Hallo,
Ik denk dat je het best kan proberen, als het niet gaat dan kun je ze gauw genoeg weer scheiden.
Als het lukt heb je wel iets moois en ben ik best een beetje jaloers. :D
Succes en als het wat wordt dan hoor ik het graag.
Mvg. Marius
M.v.g. Marius.

Keer terug naar Zuid Amerikaanse Cichliden