Het is nu wo 21 feb 2018, 11:31

Uitbreiding vissenbestand

Hier kunt u alles vragen over Zuid Amerikaanse Cichliden
Zoals bijvoorbeeld over: Maanvissen, Arowana, Apistogramma's, Geophagus en alle overige soorten.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 13:50
Ik heb op dit moment een 2 meter aquarium met 4 discusvissen, 4 maanvissen, een koppeltje ramirezi's, wat kardinaaltjes en wat meervalletjes.

Het groepje kardinaaltjes wil ik gaan uitbreiden, en ik wil ook een groepje corydorassen aanschaffen.
Ook zou ik wel iets meer activiteit in de bak willen, want de discusvissen en maanvissen zitten meestal maar rustig ergens rond te hangen, en ik mis wat "gezwem".
Nu vind ik zelf de vuurkeelcichlide en de geophagus tapajos red cap erg mooi, ik weet dat dat wat meer gravers zijn, en de bak zelf zullen gaan inrichten wat planten betreft. Maar zou een van deze soorten uberhaupt goed samen kunnen met mijn huidige vissenbestand? Zo ja, welk soort zou het meest geschikt zijn, of maakt dat niet echt uit?

Alvast bedankt voor jullie advies.
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 16:45
je zou er beide soorten bij kunnen doen. die gaan goed samen met discussen en maanvissen.
met het huidige bestand kan je er wel 5 a 6 stuks bij plaatsen.
alleen te kleine bijvis (kardinalen) zal mss als lekker hapje gezien gaan worden.
koop in ieder geval niet te kleine kardinalen of wacht met cichlidea bijplaatsen tot de kardinalen groot zijn.
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 27 apr 2015, 20:36
Ah, leuk, dan ga ik de komende tijd op zoek naar leuke vissen erbij!
Wel handig om inderdaad niet de kleine kardinaaltjes te kopen, dat zou wel een beetje duur levend voer worden anders! :o
Bedankt voor het advies! :icon_thumleft:

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2016, 12:21
Goeden middag Mirjam je hebt een twee meter aquarium met de maten van 200x50x50 neem ik aan, je zou er denk ik nog wel 5a6 discus vissen bij kunnen zetten,want ik denk niet dat jij volwassen discusvissen koopt
Wat die vuurkeel cichliddes aan gaat zou ik toch mijn bedenkingen hebben
om dat ze je de hele bak op de kop kunnen zetten wat de bij vis zou ik kiezen voor kardinaal of roodkop zalm Ik vind persoonlijk de roodkopzalm beter als school zwemmen dan de kardinaal maar dat is ieder verschillend Beter een grote groep bijvis in een keer kopen dan is met de prijs ook nog wat te doen succes Groet Johnny
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: za 30 apr 2016, 18:06
Aardig van je hoor deze raad , maar deze post is van een jaar geleden en volgens mij heeft ze de bak inmiddels al weg gedaan.
Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: zo 01 mei 2016, 19:43
shit niet goed naar e datum gekeken

Keer terug naar Zuid Amerikaanse Cichliden