Het is nu za 17 nov 2018, 07:17

Goede Discus zaken

Leuke winkel of kweker bezocht die de moeite waard is?
Plaats dan hier een verslagje.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 22:47
Ik ben op het moment opzoek naar goede kwekers/winkels waar je tegen goede prijzen kwaliteit discussen kan krijgen.

Ik ben opzoek naar een aantal kleurslagen. Waaronder San Merah, Tefe, en Santarem. Liefst vanaf 8cm tot max 12.

Ik wil mijn bestand wat gaan aanvullen. De San Merah En Santarem zijn overigens een Must.

De afstand vanaf hier maakt niet zoveel uit. Maar langer dan 2 uur ( heen ) rijden is voor mij niet echt te doen.

Ik ben bij De Discusschuur al eens geweest, daar zwemmen 2 jongen van in. Tevens ook bij Ed ( Nhamunda ) Die heeft de San merah zwemmen, maar geen Santarem.

Ik wil nog eens langs bij de Parel, en ben bij Aquaria veldhuis geweest ( wat niks was )

Ik zoek dus een goede betrouwbare winkel, die goede en mooie vis heb zitten, in de kleurslagen die ik noemde.
Prijs is momenteel niet zo'n groot probleem. Ben goed aan het sparen om een school van 6 stuks aan te kunnen schaffen.
Beheerder
BerichtGeplaatst: wo 19 feb 2014, 22:55
Parel heeft ook mooie vissen zwemmen
Groet, John Houthuyzen

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: za 22 feb 2014, 21:25
Bij AZ Siervishandel al gekeken???
De Parel vind ik minder de laatste tijd

Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 22 feb 2014, 22:20
Duncan schreef:Bij AZ Siervishandel al gekeken???

Die heeft de betreffende kleurslagen niet :mrgreen:
Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2014, 20:06
Aquadeco Aquaria in Rijssen, die heeft ook veel goede stendker discus zitten, word je goed en deskundig geholpen,

Groeten Alex
Meten is weten,Groetjes Alex

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2014, 20:45
Az ben ik nog nooit geweest eigenlijk, is niet heel ver hier vandaan. Weet alleen niet of die een bezoekje waard is ?

Kwa de parel, hoor ik wel goede dingen. Een goede kennis haaldde daar ook zijn discussen, en die is ook al aardig wat jaartjes bezig. Ga hem vragen of die met me mee wilt als ik de discussen aan ga schaffen.

Wat de kleurslagen betreft, ik zit een beetje te duppen met wat ik wil. San merah vind ik erg mooi. En Tefe/Santarem ook. Ik wil nu niet al te veel kleurtjes door elkaar heen, gewoon een leuk groepje kleine discussen van max 10 cm.

Dus of ik dan bijvoorbeeld 6 vissen van tefe aanschaf, of 6 discussen van san merah, of een combi van die 2 is even te bekijken. Maar mocht tie nog een andere kleur hebben zitten die ik zelf erg mooi vind, ( zoals de red fire ) Dan is dat ook geen probleem. Zolang het maar goede vissen zijn, en kwaliteit.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 feb 2014, 21:31
Morticia schreef:Az ben ik nog nooit geweest eigenlijk, is niet heel ver hier vandaan. Weet alleen niet of die een bezoekje waard is ?

Niet met de kleuren die jij zoekt :lol:
Verder wel een aardige winkel LOL
Vooral die eigenaar, jij kent hem al ;) ;)
Beheerder
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014, 01:12

Want??

Vind Parel zeker wel de moeite waard, heeft altijd mooie vissen zitten en goed advies.
Groet, John Houthuyzen

Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014, 12:04
John H schreef:

Want??

Vind Parel zeker wel de moeite waard, heeft altijd mooie vissen zitten en goed advies.

Ik denk dat de winkel beleving voor een ieder weer anders is.
Ook samenhangend met de ervaring en producten die je koopt.

Ga je als ervaren liefhebber vissen halen die 10 cm en groter zijn, je weinig problemen zult ervaren.
Je indruk en ervaring met de winkel is dan positief.

Ga je echter als beginnend liefhebber, heel prijsbewust, 10 zeer kleine discusjes kopen en je krijgt 100% zeker weten problemen, dan is je ervaring met de winkel een stuk minder.
Vooral niet als je het dan gaat posten op forums en er achter komt dat je een fout hebt gemaakt door deze dieren te kopen.

Dus ervaringen zijn persoonlijk en iedereen heeft wisselende ervaringen met verschillende winkels.
En ik vind het ook goed dat een winkel zowel van zijn positieve als ook van de negatieve kant belicht word.
Niet alles kan perfect zijn.
Maar voor een groot deel helpen al deze bevindingen om tot een aankoop te komen die past bij jouw zelf.
En waar dat dan is, dat is weer heerlijk persoonlijk :mrgreen:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014, 15:52
Marcje1968 schreef:Ga je echter als beginnend liefhebber, heel prijsbewust, 10 zeer kleine discusjes kopen en je krijgt 100% zeker weten problemen, dan is je ervaring met de winkel een stuk minder.
Vooral niet als je het dan gaat posten op forums en er achter komt dat je een fout hebt gemaakt door deze dieren te kopen.

Bovenstaande tekst is dus een beleving die ikzelf regelmatig tegenkom in mijn winkel.
Ik merk dat heel veel beginners aan discus willen beginnen en eigenlijk eerst naar de prijs kijken en zich niet voldoende verdiept hebben in de benodigde verzorging van een jonge discus.
Zij gaan dan een groep vissen aanschaffen waar ze bij voorbaat al niet de kennis voor in huis hebben om deze vissen een juiste verzorging te bieden.
Dit is dan gedoemd te mislukken en er word al snel naar de winkel gewezen.
Terwijl juist ook de koper vaak misleidende info versterkt waardoor je als verkoper ook niet de juiste adviezen kunt geven.

Dat is ook de reden waarom ik van mening ben dat, als je problemen hebt met een discus, je eerst contact moet zoeken met de verkoper.
En niet eerst je heil moet zoeken op een forum, dit is pas in een later stadium of als second opinion van toepassing.

Als je nieuwe breedbeeld plasma tv het begeeft ga je ook meteen terug naar de verkoper en post je zoiets ook niet op een forum.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 24 feb 2014, 17:38
Mocht ik nieuwe discusvissen gaan aanschaffen, zal ik dat zeker niet alleen doen.

Er zal dan een discuskenner, een kennis van de familie, die al 30 jaar bezig is met discusvissen, en op het moment wilde discussen houd meegaan.

Van de week gaan we ook eens even rond de tafel zitten om te kijken waar nou het probleem, ligt lag en wat er aan gedaan kan worden, of dat de opstelling van de bak anders moet, er betere techniek in moet etc.

Als dit gedaan is, laat ik de bak indraaien, Dan sparen voor een juiste school vissen ( 6 a 8 stuks ) En dan op het formaat 8 tot 10 cm. Deze man zal dan met mij meegaan, mits hij hier de zin in heeft natuurlijk. Hij raadde zelf ook de Parel aan, om hij daar veel van zijn vissen gekocht heeft.

Als ik de vissen aanschaf, ga ik niet moeilijk doen om een tientje meer of minder. Ik wil gewoon goede vissen, die er op het oog goed uitzien, wat we kunnen ontdekken. De kleurslag wil ik daarom zo natuulijk mogelijk houden. Al die kleurtjes hoeft van mij niet. Het mooiste blijft de wildvang, maar ik ga me absoluut NIET aan wildvang wagen, omdat ik daar bij lange na niet de kennis voor heb. Als dit al mislukt.......

Verder gaat er nu de volgende techniek onder :

Co2 fles,
Bioloog op orde, en juist ingedeeld.
Juiste lampen.
Indeling anders.
Etc. En waar hij nog op kan komen...Al met al gaat er wel degelijk het e.e.a. hier veranderen, om te zien waar het nou fout ligt. Ik geef niet zomaar een winkel of wat dan ook de schuld, maar als ik zelf niet weet waar het aan ligt.....dan weet ik niet of het nou aan mij ligt of aan de vissen :)

@ marcje, de betreffende man heb ik inderdaad ontmoet op de beurs in vianen. Aardige man, maar als hij niet de kleurslagen heeft die ik wil, dan houd het gauw op. Overigens maakt de kweker me ook niet veel uit. Dus tony tan, etc. Alle vis zal in 1 school bij dezelfde kweker ( mits die goede en mooie vis op voorraad heb ) worden aangeschaft. Heeft hij ze nog niet zitten, zal ik verder kijken, of wachten tot er meer binnen zijn.

Dit keer word alles tot de bodem goed aangepakt....en gaan er absoluut geen fouten meer gemaakt worden.
Forum Groentje
BerichtGeplaatst: di 05 aug 2014, 11:27
Heb goede ervaringen met discuscompleet in Assendelft. Uitgebreid assortiment discusvissen, L-nummers en kweek benodigdheden.
Weten wat men weet is kennis en weten wat men niet weet wijsheid
Forum Groentje
BerichtGeplaatst: za 09 mei 2015, 21:13
Voor mooie discus weet ik nog wel een leuk zaak , iemand die doet het particulier( geen zelf kweek dus rechtstreeks van stendker ) aan huis dus alleen maar stendker discus voor een redelijke prijs .
Discus, is genieten op ze'n Braziliaans

Forum Topper
BerichtGeplaatst: do 04 jun 2015, 21:20
mss moest je intresse hebben,
ik heb er drie zwemmen santarem's van bij moonlight kwekerij die weg mogen :)
bij intresse pm me ;-)
less talking, more action!

Keer terug naar Winkels en Kwekers