Het is nu di 20 nov 2018, 09:38

Discus en maanvissen samen.

Stel hier alle vragen over problemen of ziekten bij de discusvis

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: di 22 nov 2016, 17:45
Hallo allemaal,ik heb misschien een fout gemaakt door afgelopen zondag 2 discussen te kopen van ongeveer 8 cm doorsnee.Ik vind het een prachtige vis en omdat ik weet dat het niet onmogelijk is om ze samen met maanvissen te houden heb ik een poging geprobeerd.Het wordt wel sterk af geraden heb ik inmiddels vernomen.Mijn bak is groot genoeg(450 liter)voor het visbestand.de watertemperatuur heb ik op 28 staan maar de discussen zijn iets van hun kleur kwijtgeraakt en zonderen zich sterk af.Kan het zijn dat het langer duurt voordat ze gewend zijn of is dit echt gedoemd om te mislukken?.Ik ben bang dat ze het in de bak te druk vinden en uiteindelijk zullen sterven door stress.Ik hoop dat jullie advies hebben.Mvg Robin.
Beheerder
BerichtGeplaatst: di 22 nov 2016, 22:41
Discussen zijn net als maanvissen scholenvissen, dus wat dat betreft zullen zij zich inderdaad niet prettig voelen.
Groet, John Houthuyzen
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: wo 23 nov 2016, 01:21
In principe kunnen ze wel samen maar net wat John aangeeft je moet er dan nog zeker 4 bij doen, maar ja als je al een schooltje altums hebt wordt je bak al gauw te klein.

Succes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Keer terug naar Discusvissen problemen