Het is nu za 20 okt 2018, 00:26

Het gebruik van antibiotica bevordert de verspreiding van re

Heb je een leuke stelling, en wil je de mening van anderen weten?
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: di 02 apr 2013, 00:03
Marco geeft me gelijk

geniet er maar van :lol:
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 20:18
Bron; Kwartaalblad Discusclub Holland maart 2013

Hierin staat een interview met de eigenaren van Aquarium Centrum Westland.

Op de vraag welke maatregelen zij treffen tegen kruisbesmetting antwoorden ze o.a. Dat alle discussen die nieuw binnenkomen 2 weken in quarantaine gaan om te kijken of ze niets onder de leden hebben.
Als er zich wat openbaard kun je snel ingrijpen prima natuurlijk maar ik lees nergens iets om te gaan enten.
Andere zoetwatervissen worden direct behandeld (bacterieel) met een zeer lage dosis om vervolgens mee te draaien met de rest van de vissen, nou makkelijker kun je het een kwaadaardige bacterie niet maken zich resistent te maken :?
Vervolgens nog wat over het gescheiden houden van schepnetjes e.d per stelling en je handen wassen met Dettol of Bio secure en dat laatste vind ik nou weer overdreven gezonde vissen hebben of moeten zelfs wat weerstand hebben tegen onheil van buiten en die weerstand kunnen ze alleen maar opbouwen als ze er mee in aanraking komen in geringe mate uiteraard (enten).

Dit is dus weer een voorbeeld uit de discuswereld hoe je de vis zwakker maakt en resistentie in de hand werkt, naar mijn mening.

Één en ander is te lezen op blz.10
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 22:51
Chris, wanneer maak jij nou eens een onderscheid tussen thuis vissen houden en vissen houden in LFS/Groothandel ?

Met die paar visjes die een liefhebber thuis houd loop je verhoudingsgewijs amper risico.

Het is totaal niet te vergelijken met de manier van vis houden op grote schaal, waar wekelijks nieuwe vissen binnen komen met hun eigen bacteriën en waar ziekte's steeds op de loer liggen.

Ik zou jou wel eens willen horen als 70 - 80 procent van je dieren overlijd omdat je niet de juiste manier van behandelen toepast.

En de jongens van westland halen hun dieren uitsluitend bij 2 duitse leveranciers vandaan die onderling ook nog wel eens uitwisselen.
Dus een minimaal risico op kruisbesmetting.

Maarja ..... einde discussie omdat door onbegrip het standpunt toch niet begrepen word.
Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar een beetje begrip van het feit dat het niet met elkaar te vergelijken is, het bakkie thuis t.o.v. beroepsmatig veel vissen samen houden.
Dus ik zou zeggen, maak je druk om je eigen dieren, dan doen wij handelaren dat over onze dieren, ieder op de manier zoals voor de bezitter de juiste is.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: wo 19 nov 2014, 20:07
Omdat het de laatste tijd steeds meer in het nieuws is ook Edith Schippers (min. volksgezondheid) trekt hierover aan de bel nog even een aanvulling over dit onderwerp.
Ik had onlangs een vraag gesteld aan stichting wakker dier die onderzoek had gedaan bij kweekvis voor consumptie hoe dit zit met siervis, dit was het antwoord;
Dank voor uw vraag. Wakker Dier heeft een steekproef gedaan naar resistente bacteriën op kweekvis uit Azië. Daaruit kwam dat veel van de onderzochte vis besmet is met multiresistente bacteriën, zoals ook plofkip vrijwel altijd deze schadelijke bacteriën bevat. Wij hebben geen overzicht over welke vis wel en niet besmet is, al loopt kweekvis aanzienlijk meer kans op besmetting dan wilde vis. Wij hebben geen testen gedaan met siervissen. In principe geldt voor elke vorm van dierhouderij waar te veel antibiotica gebruikt wordt, dat uiteindelijk ook de humane gezondheidszorg in het gedrang kan komen doordat er resistente bacteriën ontstaan wanneer antibiotica teveel of onjuist wordt voorgeschreven.

Indien gewenst, kunt u meer lezen over ons onderzoek op onze website waar ook een link staat naar het onderzoeksverslag met inhoudelijke informatie: http://wakkerdier.nl/persberichten/eers ... eekgarnaal

Het Voedingscentrum adviseert hierover het volgende:
http://www.voedingscentrum.nl/encyclope ... entie.aspx
http://www.voedingscentrum.nl/nl/nieuws ... -eten.aspx

Met vriendelijke groet,
Jet Salomons

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Wakker Dier [mailto:info@wakkerdier.nl]
Verzonden: zondag 9 november 2014 14:19
Aan: Wakker Dier
Onderwerp: Formulier Data: Vraag of reactie

Groetjes en kijk uit met vaatdoekjes ;)
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Vorige

Keer terug naar Stelling van de week