Het is nu ma 19 nov 2018, 18:04

dosering Manacil

Hier kun je alles kwijt wat je wilt, zin en onzin
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013, 08:35
In mijn Paraguay bak heb ik sinds gisteren een uitbraak van stip (voor alles een eerste keer!).
Ik had Manacil in huis, dus dat wilde ik meteen gebruiken. Nu las ik in de gebruiksaanwijzing dat ik 1ml op 20 liter water moest geven, maar op het flesje en in de duitse en engelse gebruiksaanwijzing staat 1ml op 40 liter water.
Iemand een idee hoe dit zit? Aangezien ik de nederlandse gebruiksaanwijzing op dit forum zag staan, zet ik het hier ook maar even neer. Ik heb inmiddels Manaus een mail gestuurd met de vraag hoe dit zit, maar misschien was het iemand al opgevallen en weet het antwoord al?? Dan wil ik het graag weten. Ik heb nu voor de veiligheid maar voor de lage dosering gekozen. Wordt vervolgd.
Ik kijk geen tv, maar aquarium!
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013, 09:28
Dat is een hele goede Henny, dit was mij niet opgevallen.
Heb voor onze database de gegevens van Manaus overgenomen en niet naar de andere talen gekeken.
Ook in de Tsjechische gebruiksaanwijzing staat 1 ml op 40 liter, je mag er dan denk ik vanuit gaan dat 1 ml op 40 liter het juiste zou moeten zijn. Maar ik ben benieuwd naar de reactie van Manaus, dan kan ik deze eventueel aanpassen in de database.
Groet, John Houthuyzen
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013, 09:49
Ik ben ook voor de lage dosering gegaan inderdaad. Je hoort het nog wanneer ik de reactie van Manaus binnen heb.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013, 19:29
Ik heb al een mailtje van Manaus teruggekregen.
De juiste dosering is 1ml op 40 liter aquariumwater. Zij zullen de Nederlandse gebruiksaanwijzing wijzigen.
In hele ernstige gevallen mag je overigens wel 1ml op 20 liter aquariumwater gebruiken.
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 24 okt 2013, 19:51
Dan ga ik hem bij ons in de database vanavond ook aanpassen
Groet, John Houthuyzen

Keer terug naar Even kletsen