Het is nu ma 19 nov 2018, 17:32

Positief lijsten, Weinig positiefs

Hier kun je alles kwijt wat je wilt, zin en onzin

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 00:27
Zoals menigen van jullie misschien wel weten, zijn ze bezig met de positief lijsten.

Momenteel zijn de zoogdieren aan de beurt.....Helaas staan voor mij hier ook de Chinchilla's op...Dus heb ik de lijst getekend.

Misschien dat het jullie niks doet, maar zou het fijn vinden als jullie het ook graag willen ondertekenen.

Binnenkort gaan ze namelijk beginnen met de reptielen, vogels & vissen.

Met de reptielen heb ik ook te maken, ( schildpadden ) en jullie hier o.a de vissen.

Zou erg fijn zijn als het niet zover komt dat er eventueel een verbod op de discussen komt, of onder bepaalde voorwaarden.

Graag even tekenen dus !

http://www.huisdieren.nu/over-pvh/tegen-positieflijst/

Alvast mijn dank hiervoor ! :cheer:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 13:47
Sorry ik ga dit niet zomaar ondertekenen omdat jij dat graag wil, op zich is er niets mis met zo,n lijst ware het niet dat het weer de zoveelste regelgeving is in dit toch al over gereguleerde land.Maar blijkbaar wel nodig aangezien er nog steeds mensen zijn die denken dat een aap of kaaiman als huisdier gehouden kunnen worden.
Discussiepunt is welke criteria gebruik je om op die lijst te staan.

Maar om even bij de discus te blijven, als ik zie hoe in sommige dierenwinkels en tuincentra discusvissen te koop worden aangeboden dan kan het helemaal geen kwaad om daar eens kritisch naar te kijken.

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 13:59
Dat is zeker waar.

Maar goed, er staan ook dingen op die absoluut onzin zijn....Men kijkt naar dieren die worden gehouden waar eventueel dierenleed bij staat. Maar waar ze werkelijk naar moeten kijken zijn de honden en katten die het meest worden verwaarloost, en het meest worden gefokt ;)

Daarnaast hebben deze dieren ook vele soorten inteelt. Maar het ging er mij meer om dat dit soort lijsten niet goed zijn opgesteld, en zeker niet door de experts zijn geraadpleegd. De lijsten zijn geraadpleegd door stichting aap, en die weten weinig tot niks van de dieren af wat hierin gezet is ;)

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 15:54
Morticia schreef: De lijsten zijn geraadpleegd door stichting aap, en die weten weinig tot niks van de dieren af wat hierin gezet is ;)

????

Nieuwe naam voor de Wageningse universiteit ? stichting aap :mrgreen:

http://www.licg.nl/45j/praktisch/wetgev ... ieren.html

http://www.licg.nl/contentsuite/upload/ ... lijst2.pdf

http://www.licg.nl/44r/staatssecretaris ... ieren.html

Vind het wel een beetje onzin het betuttelen van de regering, er zijn al legio lijsten met verboden dieren, waaronder de rode lijst, Cites enz.
En de honden/katten zijn "productie dieren" en vallen niet onder deze lijst.
Productiedieren zijn dus dieren die je ook voor de consumptie kunt houden, de gebraden hond behoort tot de mogelijkheid. :lol:

http://www.licg.nl/contentsuite/upload/ ... nlijst.pdf

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 17:31
Klopt, lijst is zo krom als wat ;)

Van mij mogen ze lijsten maken met bepaalde eisen aan dieren, maar totaal verbod op dieren is onzin, en creeer je meer illigaliteit.

Er is al zoveel illigalitijd bij de dieren, laten ze dat eerst maar eens aanpakken ;)
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 18:41
Maaruh, het is toch juist goed dat er regelgeving komt voor het houden van dieren in het algemeen en bepaalde dieren in het bijzonder?

Misschien dat daarmee de uitwassen eens een keer worden aangepakt!

Waar staat trouwens dat er een totaalverbod op dieren komt of is dit uit de lucht gegrepen?

Kom op zeg wie wil er nu een bison of een bruine beer houden?
Om er maar even twee uit de lijst van verboden dieren te halen.

En als er regels zouden komen voor het houden van bepaalde vissen kan ik dat alleen maar toejuichen, kijk eens op marktplaats en zie wat daar soms aangeboden wordt, kijk anders eens in het topic marktplaatsmissers dan begrijp je wat ik bedoel.

Nee hoor, ik ben het eens met zo'n lijst, wat mij betreft wordt er een examen aan gekoppeld voordat je bepaalde dieren mag houden (zoals bijvoorbeeld discussen). En misschien komen we dan ooit van die goudvissenkom af! :oops: :angry5: :angry4:

Je hebt het misschien al begrepen, maar ik zal de lijst zoals door jou voorgesteld niet tekenen.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 19:01
Zoals ik al eerder zei, ben ik het ermee eens dat er regels komen dat zeker ;)
Een totaalverbod zal er niet komen, maar een groot verbod wel. Er zullen vele soorten verboden gaan worden, die we nu doorgaans gewoon houden. Neem een voorbeeld aan de dwerg hamster. Of papagaai achtigen.
Maar om diersoorten te gaan verbieden vind ik onzin.

De lijsten zijn overigens nog niet helemaal rond, en zullen medio 2014 er zijn. De eerste lijst, die van de zoogdieren is nu in behandeling. Daarna volgen de vogels, reptielen & amphibieen, en dan de vissen.

Ik ben het er absoluut niet mee eens dat de dieren verboden worden, strengere regels, jazeker. Maar daar zullen ze hier helaas niet aan gaan denken. Deze lijsten gaan meer foute dingen brengen dan goede. Kijk maar naar de wietpas...

Maar goed, ieder zijn eigen mening hierover, en als je niet wilt tekenen, is dat allemaal eigen keuze ;)
Ik heb het getekend, en zal het niet toejuigen dat diersoorten worden verboden.

Daarnaast vroeg ik netjes of iemand het wil tekenen, zo niet dan niet ;) Geen verplichtingen dus ;)
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 20:47
Morticia schreef:Maar om diersoorten te gaan verbieden vind ik onzin.

Iedereen mag dus van jou alle diersoorten houden?

Morticia schreef:Daarna volgen de vogels, reptielen & amphibieen, en dan de vissen.

Waar haal je die informatie vandaan? Ik kan dit nergens terug vinden!

Sorry, ben nog steeds niet overtuigd!

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 23 jun 2013, 23:11
ik weet niet wat de wiet pas met dieren te maken heeft

maar ik heb nog nooit een discus een joint zien roken :lol:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 11:35
Deze info komt van Facebook. Op FB zijn er vele mensen actief, zowiezo bij SATO Nederland. Bij Lacerta etc ( Lacerta is een reptielengemeenschap )

De lijsten zijn ze al langer van plan, en nu kunnen ze het er eindelijk doorheen drukken als ze hun zin krijgen. Daarnaast word er in de reptielenwereld meer met dit soort dingen gedaan, en zijn ze er meer mee bezig met alles te onderzoeken. Zal is kijken of ik daar wat dingen kan Quoten hier.

De lijsten voor reptielen staan al jaren op de planning.
Op de oude lijst die ze hadden, werden wolf soorten verboden, bepaalde vissen, papagaai achtigen, etc.
De nieuwe lijst, staat de dwerghamster als verboden en de fret. En nog een aantal logischere dieren.

Zal is even kijken of ik de oude lijst nog kan vinden. Deze is van vorig jaar ergens. En gelijk even de 3 andere lijsten erop zetten. Let wel, de nieuwe lijsten zijn alleen nog van de ZOOGDIEREN! En is nog niet compleet.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 24 jun 2013, 13:48
http://books.google.nl/books/about/Nega ... edir_esc=y

http://www.positieflijst.org/

De komst van de volgende lijsten.

Hieronder de links naar de positief lijsten op het moment

http://www.dibevo.nl/nieuws/positieflij ... ubliceerd/

halverwege de site staan 3 linken met de positieflijsten. Een is verboden, andere is met regels, andere mogen gewoon gehouden worden.
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013, 18:16
Blijf er toch nog steeds bij dat ik het goed vind dat er regelgeving komt over het houden van dieren.

Kijk de komende maanden maar eens in de diverse asielen!

En dat zijn dan de dieren waar geen regelgeving voor komt of is.

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: di 25 jun 2013, 18:38
Ik ga volledig met Aad mee.

Keer terug naar Even kletsen