Het is nu ma 19 nov 2018, 17:31

faunaworld ROTTERDAM

Hier kun je alles kwijt wat je wilt, zin en onzin
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2013, 18:23
De dierenpolitie heeft in een gesloten dierenwinkel aan de Uitweg in Rotterdam een groot aantal overleden beesten gevonden.

Volgens de politiewoordvoerder gaat het om ongeveer honderd dieren die dood en uitgehongerd in hun kooitje liggen. Het gaat onder meer om vossen, knaagdieren, slangen, spinnen en schildpadden.

Maanden dicht

De dierenwinkel is al enkele maanden gesloten. De eigenaar is een 30-jarige Rotterdammer. De politie heeft al contact met hem gehad en sluit een aanhouding niet uit.

De Rotterdamse politie werd gisteren gealarmeerd door buurtbewoners die klaagden over stankoverlast. De dierenpolitie ging daarop de winkel in vond alle dieren nog in hun kooitje.

Op dit moment zijn de politie en de Nederlandse Voedsel en Waren Autoriteit (NVWA) bezig met onderzoek. Daarna worden de dieren opgeruimd.

en hier wordt ik nu pislink van. :angryfire:

op de coolsingel (wordt die toch nog ergens voor gebruikt) en stenigen die zak
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2013, 18:57
Ik had het net op de radio gehoord ja.
Zo'n guppenkop zal er wel weer met een taakstrafje van af komen
Groet, John Houthuyzen
Forum Topper
BerichtGeplaatst: do 06 jun 2013, 22:02
ow wat vreselijk , die arme diertjes :cry: Die vent...die moeten ze ophangen aan de hoogste boom !!

Forum Topper
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 06:39
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de bewuste winkelier failliet is en dat hij van de curator niet meer in zijn zaak mag .... dan schelden wij nu op de verkeerde persoon.

Maar hoe dan ook, het welzijn van de dieren is ernstig geschonden !
Beheerder
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 07:22
Het zou natuurlijk ook kunnen zijn dat de bewuste winkelier failliet is

dan zou je dat moeten kunnen vinden op internet. en ik heb dat in ieder geval niet gevonden.

wel vond ik op fillissementen.com dat het aquariumhuis in appingendam failliet is? weet daar iemand iets over?
groetjes marco:

Beheerder
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 08:54
En mocht dat zo zijn dan had de eigenaar de dierenbescherming in kunnen schakelen, we schelden dus op de juiste persoon.
Groet, John Houthuyzen

Forum Topper
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 13:38
Boom Webdesign Hoofdvestiging
KVK 50504797Vestigingsnr. 000020929196Bergweg 39 B3037EARotterdam
50504797 0000 000020929196 Boom Webdesign. Boom Webdesign, Faunaworld, Faunaworld Dierbenodigdheden. Ontwikkelen ...

eigenaar winkel.....
Beheerder
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 16:49
Marcje1968 schreef:Boom Webdesign Hoofdvestiging
50504797 0000 000020929196 Boom Webdesign. Boom Webdesign, Faunaworld, Faunaworld Dierbenodigdheden. Ontwikkelen ...

eigenaar winkel.....

dit verteld mij helemaal niks.

wel hoorde ik vankorgen op de radio dat de winkel al een jaar gesloten was en de eigenaar in de gevangenis zit.
Dan gaat justitie ook niet geheel vrij uit lijkt mij
groetjes marco:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 22:59
marco schreef:
Marcje1968 schreef:Boom Webdesign Hoofdvestiging

eigenaar winkel.....

dit verteld mij helemaal niks.

wel hoorde ik vanmorgen op de radio dat de winkel al een jaar gesloten was en de eigenaar in de gevangenis zit.
Dan gaat justitie ook niet geheel vrij uit lijkt mij

Dat verteld dat je kunt zoeken wat je wilt op de naam faunaworld, maar je zult niet veel vinden.
De echt interessantere info staat bij de hoofdvestiging.

Maar zoals je nu al een beetje aangeeft, word de soep uiteindelijk toch iets anders opgediend als dat hij eerst opgediend werd.

Ik weet dat ik te boek sta als schreeuwlelijkerd en lastig, maar zelfs ik heb geleerd om niet meteen te wijzen, zonder dat je het verhaal van 2 kanten gehoord hebt.
Dus ik vind het verschrikkelijk wat de dieren is aangedaan, maar ik wacht nog heel even voordat ik ga roepen dat de eigenaar de gebeten hond is. Eerst eens zien wat er nog meer naar boven komt.

Ook ff een ander dingetje, stel, puur theorie, dat deze man achteraf dus helemaal niet verwijtbaar gehandeld heeft, zijn foto, naam en alles staat vol op het internet vermeld, en gaat nooit meer weg.

Voor de rest van zijn leven blijft dit dan achtervolgen, maar het mooie van onze democratische rechtstaat is dat een verdachte onschuldig is totdat een rechtbank hem veroordeeld heeft, en de laatste keer dat ik op mijn rekening keek stond daar niet het salaris van een rechter op :mrgreen:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: vr 07 jun 2013, 23:30
Hoi,

Het aquariumhuis Appingedam is inderdaad failliet.

Ben er zelf een maand of twee geleden nog geweest. De zaak was geen schim meer van wat het eerder was.

Lege schappen geen enkel nieuw aquarium aanwezig en van het uitgebreid assortiment vissen ( o.a. discus ) was niet veel meer over.....

Spijtig, :( omdat het toch een van de weinige speciaalzaken in het noorden ( groningen) was.

Gelukkig zit er bij mij in het dorp nog een prima zaak...op dit gebied ( fremabo)

Gr, Dick
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013, 12:38
Ook ff een ander dingetje, stel, puur theorie, dat deze man achteraf dus helemaal niet verwijtbaar gehandeld heeft, zijn foto, naam en alles staat vol op het internet vermeld, en gaat nooit meer weg.

Voor de rest van zijn leven blijft dit dan achtervolgen, maar het mooie van onze democratische rechtstaat is dat een verdachte onschuldig is totdat een rechtbank hem veroordeeld heeft, en de laatste keer dat ik op mijn rekening keek stond daar niet het salaris van een rechter op

Helemaal geen moeite mee dat dit soort types publiekelijk veroordeeld worden daar die duur betaalde rechter van jou het herhaaldelijk laat afweten.
Hij geeft zelf toe dat hij "verkeerd" gehandeld heeft :? de vossen waren in zijn ogen valse dingo,s die hij geen eten durfde te geven, ja ra je de koekoek opgesloten met z,n allen in een klein kooitje zonder eten dan wordt je vals ja, dus laat je ze maar verhongeren.
Meneer heeft al wat boter op z,n hoofd vanwege handel in exotische en beschermde dieren en is daar ook voor veroordeeld maar mag zijn praktijken gewoon voortzetten, en zie het resultaat.
Ik zeg invriezen die hap :mrgreen:

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013, 17:47
Tja, hoe je het ook wend of keert, de man is duidelijk in gebreke gebleven.
Stel dattie al een jaar in de gevangenis zat, is er in dat jaar dan nooit in zijn gedachten gekomen dat er hulpbehoevende beesten zitten in een afgesloten winkel? Heeft de man in kwestie geen familie? Die hadden toch alerter kunnen zijn of hij had ze kunnen waarschuwen om actie te ondernemen? Maar nee hoor, laat die beesten maar creperen. Ik vind het een schande! Deze dieren(mis)handelaar moet verboden worden om ooit nog een dier te bezitten of te verhandelen en een taakstraf voor de rest van zijn leven om in een dierenasiel stront te scheppen!

Pfff, ik wordt hier zo kwaad om, als ik dit soort dingen lees begint mijn bloed te koken, echt waar. :BangHead: :angry4: :angry5: :angryfire:
Forum Beginner
BerichtGeplaatst: za 08 jun 2013, 20:06
Ik als groot dierenliefhebber kan ook echt pislink worden om zulk soort praktijken, maar helaas.....
In nederland is dierenmishandeling/verwaarlozing niet 'echt' strafbaar omdat een dier in nederland een 'product' is, en niet als levend wezen word beschouwd zoals bijvoorbeeld in amerika.
Een paar jaar geleden was er een kerel die een rottweiler aan z'n brommer/fiets had gebonden en dat beestje zich dood had laten lopen..... 3x raden.... hij kwam er gewoon mee weg.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 10:56
Ik heb er niet van kunnen slapen, kotsmisselijk ben ik er van. Of die vent nou failliet, of in het gevang zit, maakt geen flikker uit! Hij was verantwoordelijk voor die dieren, en had moeten zorgen, dat er voor gezorgd werd. Of dat nou familie of dierenbescherming is. Te denken, dat ik daar bijna dagelijks langs rij, en dat daar die dieren lagen te kreperen....Wat ik die man zou kunnen aandoen zet ik hier maar niet neer.
Ik kijk geen tv, maar aquarium!

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 11:31
Even voor de duidelijkheid:

Ik ben fel tegenstander van dierenmishandeling, ook ik weet zelf wel dat deze figuur schuldig als de hel is, maar .....

Ik heb gezien wat social media doet met onze samenleving, juist omdat iedereen vind dat alles gezegd mag worden via deze social media.
Forums vallen daar ook onder.
Als ik b.v. kijk naar hoeveel jonge mensen in mijn omgeving zich het laatste jaar van het leven hebben beroofd mede doordat zij gepest werden via dezelfde social media en ook ook doordat alles via deze kanalen meteen bekend is.
Als je weet dat op het spoorstuk van rotterdam naar hoek van holland iedere week 3 mensen voor de trein springen ...

En ook mijn dochters verliezen vriendjes en vriendinnetjes door dit.
Mijn jongste dochter in een half jaar tijd 2 gelukte pogingen en 1 mislukte in haar directe vriendenkring en dan zijn ze 14 jaar .....

Kletsen en met elkaar over onze hobby elkaar wijzer maken is een positief punt van het internet, maar directe persoonlijke zaken, horen tegenwoordig in mijn ogen niet meer op het internet.
Soms heeft het een positief effect, maar nog vaker zien wij niet wat het negatieve effect is van het gene wij posten.

Ander mooi voorbeeld, de 2 jongetjes die laatst ontvoerd waren door hun vader en dood terug gevonden werden.
Ik vind het prachtig om te zien dat mede door internet zoveel mensen meehelpen om deze jongens terug te vinden en dat daardoor ook door justitie middelen vrij gemaakt worden om extra hard te zoeken.
Maar wat met al die ouders waarvan zoon of dochter ook vermist is maar die niet de juiste trigger hebben om via de media zoveel mensen te laten zoeken ? Ook zij zouden willen dat er straaljagers naar hun dochter of zoon zochten, mariniers ingezet werden en honderden mensen actief op zoek waren naar hun kind.
Maar helaas is dat niet het geval.

Daarom dat ik tegenwoordig , zowel in positief als in negatief heel voorzichtig ben met het commentaar wat ik op het internet plaats.
Ik denk tegenwoordig meer mijn deel en probeer alleen het positieve van internet te gebruiken, zonder gelijk het wijzende vingertje naar 1 persoon of geval.
In dit geval zou je dus je energie aan moeten wenden om te zorgen dat dierenmishandeling algemeen aan de kaak te stellen en er voor te zorgen dat er middelen zijn om dit actief te bestrijden.
En ook daar kun je met zijn alle op een positieve manier kenbaar maken dat dierenmishandeling niet kan en mag.
Maar zit kan ook zonder 1 zaak specifiek te belichten zoals nu het geval is, want ook nu is er veel dierenmishandeling die niet de energie en aandacht krijgt.

Zo, ff mijn hart gelucht zodat jullie hopelijk begrijpen waarom ik mijn ongenoegen over deze zaak niet zo hard uitspreek, maar het wel met jullie eens ben.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 19:23
Ik denk tegenwoordig meer mijn deel en probeer alleen het positieve van internet te gebruiken, zonder gelijk het wijzende vingertje naar 1 persoon of geval.

Dat doe je anders wel, je wijst naar de social media en je suggereert dat het zelfmoordpercentage hieraan te wijten is, lijkt me moeilijk te bewijzen daar het voor de hele internethype ook al veel voorkwam.
Stijging van het percentage is meer te wijten aan de economische crisis en de financieele situatie waarin veel mensen verkeren en wanhopig deze "verkeerde" keuze maken, denk ik dat is dramatisch genoeg natuurlijk maar deze ontwikkeling is niet het gevolg van gebruik van internet.
En dat het in de puberale leeftijd veel voorkomt is ook van alle tijden hoor.

Ik geef toe dat het makkelijk is lekker anoniem achter je schermpje van alles te roepen maar in het onderhavige geval moet je toch vast stellen dat deze man zich verre van dierenhandel moet houden en dan mag je daar toch wel je mening over geven of moeten we met z,n allen onder een waterlelie gaan zitten :?:

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 20:27
Daar ben ik het dus niet mee eens chris, ik ben 44 jaar oud en dit is mijn 2e crisis die ik mee maak.
In mijn jeugd en tienertijd is er niemand van de mensen die ik ken of via via ken die zelfmoord heeft gepleegd.
Niet op mijn school, ook niet tijdens mijn diensttijd waar ik vele collega's gehad heb die in oorlogsgebieden gediend hebben.

Tegenwoordig is het daadwerkelijk veel meer juist omdat iedereen alles denkt te mogen en moeten zeggen.
Ook cijfers bevestigen dat, en natuurlijk zal een crisis meespelen, maar het effect van erover lezen moet je niet onderschatten.

Mijn huisarts verklaard de psychische druk als volgt "in de middeleeuwen deden mensen in hun hele leven net zoveel indrukken op als heden ten dagen in 1 dag, onze hersenen kunnen simpelweg niet zo snel evalueren."
In mijn jeugd had je 5 tv zenders, internet, mobiele telefoons enz. enz. bestond nog niet.
Je kreeg simpelweg niet zo snel, zoveel nieuws over je heen.
Tegenwoordig weet je precies wanneer je vrienden buiten zitten, een pilsje pakken of hun tanden poetsen, over de negatieve berichtgeving maar niet te spreken.
Waarom denk je dat er tegenwoordig zoveel tieners zijn die bij de ggz lopen ?

Internet heeft ons veel goeds gebracht, maar steek niet je hoofd in het zand voor de negatieve zaken.
Ook dit nieuws aangaande deze dierenzaak was vroeger alleen in de avondeditie van de telegraaf gekomen en dan alleen nog in het Rotterdamse deel.
De rest van Nederland had er nooit wat van gehoord en dit hele gesprek had nooit plaats gevonden.
Nu wordt het uitgebreid besproken op bijna alle fora die met de overleden dieren te maken hebben :roll:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 09 jun 2013, 23:24
Nogmaals ik heb er geen enkele moeite mee als dit soort lieden en andere smeerlappen hun leven lang op het internet staan let wel meneer heeft zelfs aangekondigd gewoon door te gaan met dierenhandel.
Dus ben je gewaarschuwd als je met zo,n type in zee gaat.
Verder is jouw persoonlijke levensfeer en wat je daar in mee maakt, met alle respect, natuurlijk geen maatstaf voor wat er verder in de maatschappij gebeurd.
Ik vind de technologische ontwikkelingen die er zijn en er aanstaan te komen geweldig en heb respect voor die jonge mensen die daar steeds weer een uitdaging in vinden.

Groetjes

Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 15 jun 2013, 07:28
Het laatste nieuws weten ??
http://tvblik.nl/hart-van-nederland/14-juni-2013

Ik heb hier geen woorden voor
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: za 15 jun 2013, 09:03
Niet te geloven wat een types dat zijn! Voelt zich nog de bink ook. Om te kotsen!
Ik kijk geen tv, maar aquarium!

Keer terug naar Even kletsen