Het is nu wo 19 dec 2018, 16:27

Wat te doen als je op vakantie gaat

Alle vragen over de discusvis

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 12:44
Volgende maand gaan we 2 weken op vakantie, vroeger toen ik nog alleen tropische vissen had gaf de buurman ze 1x per dag eten, nu lees ik dat je dit bij Discusvissen beter niet kan doen en ze beter af zijn zonder voer omdat ik de buurman geen waterwissels wil laten doen. Hoe doen jullie dat? Het staat mij een beetje tegen dat me vissen dan 2 weken niks krijgen
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 19 okt 2014, 18:48
Met een voerautomaatje zoals deze bijvoorbeeld http://youtu.be/uYWsX15ppUM

Succes en fijne vakantie
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Beheerder
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 13:36
Voerautomaat is alleen interessant als ze al granulaat eten.

Ik zelf laat om de dag minimaal wat voer erin gooien, maar ik ververs automatisch.

Afhankelijk van hoe groot je bak is en hoe je filtert zou je, als we al over volwassen vissen praten, ze om de dag kunnen laten voeren.
Groet, John Houthuyzen

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 16:43
Het is een bak van 1.20 er zitten 2 volwassen discussen in en 4 bijna volwassen dicussen verder wat cory's en een groep kardinalen , filter is een pot filter. Ze eten geen granulaat alleen diepvriesvoer 3x per dag. Ik ververs 2x per week 40% van het water

Sent from my iPhone using Tapatalk
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 17:04
ik zou kijken of je ergens een berg garnalen vandaan kan halen voor weinig. Staat leuk in het aquarium en is meteen levend voer voor de discussen.
Ik doe niet anders. ik ga 3 weken op vakantie en niemand geeft bij mij de vissen te eten.
de garnaaltjes zijn dan wel flink gereduceerd als je terug komt, maar dat vult zich vanzelf weer aan.

voerautomaat met granulaat heeft geen zin, eer ze dit een beetje accepteren ben je zo een paar maanden verder.
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 20 okt 2014, 22:18
voerautomaat met granulaat heeft geen zin, eer ze dit een beetje accepteren ben je zo een paar maanden verder.

Een paar maanden lijkt me ietwat overdreven die van mij deden er een paar dagen over met het merk Sera.
Ook aan de levende garnaaltjes zullen ze misschien wel moeten wennen willen ze in de gaten krijgen dat het eetbaar is als ze altijd diepvries krijgen.
Ook voor de bijvis op de bodem blijft er weinig over met al die garnaaltjes
Los van het feit dat het prima uitgebalanceerd voedingsmiddel is zou ik ze om deze reden ook aan granulaat
laten wennen de bijvis lust het ook graag en dus ook makkelijk met vakantie.

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014, 21:53
Heb vandaag toch een busje geanulaat gekocht om te proberen, de bijvis at er gretig van maar de discussen taalde er nog niet naar. Maar goed stel dat ik er een voederautomaat op zet of er garnalen in zet, als er gevord wordt, wordt ook het water verontreinigd, ik heb geen automatische waterwissel dus is het heel erg dat mijn water dan 2 weken miet ververst wordt

Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014, 22:36
Vlak voor dat je weg gaat 50% verversen voerautomaatje 1 x per dag spaarzaam laten voeren.
En laat kennis of buurman af en toe even controleren maar ik verwacht geen problemen.

groetjes
Beheerder
BerichtGeplaatst: di 21 okt 2014, 23:13
Komende weken tot vakantie proberen aan granulaat te laten wennen. Eten ze het voor de vakantie niet, dan zou ik geen voerautomaat neer zetten. Granulaat blijft liggen en verontreinigd.
Groet, John Houthuyzen
Beheerder
BerichtGeplaatst: wo 22 okt 2014, 07:50
ik zou voor levende garnaaltjes gaan. doe al jaren niet anders. uiteraard heb ik wel automatische verversing op de bak staan. maar als je 2 werken voor je weg gaat het filter schoonmaakt en een dag ervoor of op de dag minimaal 50 % ververst. kan je normaal gesproken gewoon 2 weken op vakantie. Een gezonde discus moet dit gewoon aankunnen (zelfs zonder te voeren)
groetjes marco:

Beheerder
BerichtGeplaatst: do 23 okt 2014, 21:51
Dan moet je wel goedkoop aan garnalen kunnen komen
Groet, John Houthuyzen

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014, 14:12
Mijn bak zit vol met garnalen maar echt er van eten doen ze niet.
Gelukkig eten ze wel Sera granulaat!
Dus een voerautomaatje zou al een stuk helpen.
Maar hoe doen jullie dit dan met water verversen?
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014, 14:32
Sommigen hebben een automatisch ververssysteem aangelegd.
Maar door vlak voordat je weg gaat flink te verversen en door het spaarzamer voeren is het best te doen .

Succes
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014, 20:16
En hier nog een tip van Stendker http://diskuszucht-stendker.de/plugins_nl/pdfs/4.8_Diskusfische_im_Urlaub_nl.pdf

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 22:23
Droogvoer wllen ze nog steeds niet eten, ik heb van de week wat garnalen gekocht en na een poosje gingen ze daar achteraan. Dus het worden garnalen icm lagere temp

Beheerder
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 22:49
Bij mij staat de temperatuur gewoon op 29 graden, dus lagere temperatuur is niet nodig.
groetjes marco:

Keer terug naar Discusvissen algemeen