Het is nu wo 23 mei 2018, 11:14

Hulp gezocht

Alle vragen over de discusvis

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: wo 01 maart 2017, 10:37
Hallo,

Ik heb een maand geleden een aquarium (juwel vision 450) van iemand overgenomen. Nu bleken daar ook al de vissen bij te zitten, waaronder 7 discusvissen. Nu blijven de discusvissen na de verhuizing erg schichtig en heb ik er op het moment meer stress dan lol van.
Nu ben ik op zoek naar een enthousiaste discusvis-kenner (in de buurt van Amsterdam), die mij de kneepjes van het inrichten en onderhoud van de bak en het verzorgen van de vissen (bij mij thuis) kan komen bijbrengen. Zodat ik de discusvissen kan behouden en dat zowel zij als ik er plezier in hebben.

Groeten,

Rudy Keijzer
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: wo 01 maart 2017, 19:20
Hallo Rudy,
Het is normaal dat de vissen moeten wennen na een verhuizing dus kunnen gestrest zijn maar met goede verzorging gaat dat over.
Vertel even hoe je dat doet wat betreft filtering , water verversen (hoe vaak) , voedsel wat geef je zoal? Welke temperatuur?

Eten ze goed?
Dus graag wat meer info ik help je graag en woon in Amsterdam

Succes Chris

N.b op deze site is ook veel info te vinden http://www.discusvissen.com
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Beheerder
BerichtGeplaatst: do 02 maart 2017, 08:35
En ze hebben misschien bij vorige eigenaar rustiger gestaan. Nu nieuwe mensen die langslopen, andere lichtinval. Moeten gewoon wat wennen
Groet, John Houthuyzen

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: vr 03 maart 2017, 11:37
Hallo Chris en John,

Bedankt voor jullie antwoord.
Ik ververs 1 à 2 keer per week het water (1/3 tot 1/2 van het water). Ik geef ze 1x per dag droogvoer en diepvriesvoer (korrels en runderhart van Discus Compleet in Zaandijk). Temperatuur rond de 29 graden. PH rond de 7. Op 2 na eten ze wel goed.

Maar ik vraag me toch nog steeds af hoeveel voedsel ik ze precies moet geven, of ik te veel planten heb, of ik te veel bijvissen heb. En ik lees wel veel op internet maar daar kom ik nog wel veel tegenstrijdige berichten tegen.

Maar Chris, als je eens een uurtje tijd hebt en je zou me (live) wat tips kunnen geven, dan zou ik dat erg op prijs stellen.

Groeten,
Rudy
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: vr 03 maart 2017, 14:15
Ik wil best even langs komen hoor
Geef maar pb met adres of tel.nr.
Waarmee filter je eigenlijk?
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: vr 03 maart 2017, 14:57
Hallo Chris,
Ik heb de gewone binnenfilter van Juwel en een buitenfilter, de Oase Biomaster 600.
Mijn email is rudykeijzer@hotmail.com. Misschien kan je een mailtje sturen wanneer het jou gelegen komt. Ik in Nieuw Sloten.

Keer terug naar Discusvissen algemeen