Het is nu ma 17 dec 2018, 02:13

Profilux 2 plus

Alles over de techniek die gebruikt wordt voor het aquarium.
Zoals bijvoorbeeld over: verwarming, filters, osmose, verlichting en filtermaterialen.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: zo 08 jan 2017, 23:58
Iemand op het forum aanwezig die dit apparaat gebruikt ? Ik heb een vraag over het aansluiten van twee doseerunits op de profilux. Via de timer lukt het me ze te schakelen, maar dan alleen tegelijk draaiend. Ik zou toch ieder pompje afzonderlijk moeten kunnen aansturen ?
Beheerder
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 12:08
Je schakelt ze via het stekkerblok?
Groet, John Houthuyzen

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 16:32
Ja via het bijpassende stekkerblok. Ik doe dan ook iets fout bij de instellingen van de profilux computer zelf schat ik zo in. Bij het profilux programma heb je bij system de keuze het stekkerblok, althans de ingangen daarvan aan of uit te zetten. Zijn er bij mij 4. het stekkerblok is verbonden aan de profilux computer naar de S1-4 poort. Je kunt aan iedere stekkerkanaal ook een program aan koppelen als een timer of licht, pomp of. Bij de verlichting is dat geen probleem werkt goed, dimbaar en alles.

Bij de doseerpomp (verbonden met de profilux met de S 5-8 poort) kan ik aan b.v. stekker 4 een timer aanzetten. Die timer kan je dan instellen. Tot zover prima maar die timer zorgt ervoor dat het apparaat aangaat op de ingestelde tijd. Het hele apparaat gaat dan aan dus beide pompjes die ik op het apparaat heb zitten. Ik moet dus 'm anders koppelen of althans niet in sytem werken maar ergens anders denk ik zo. Heb jij of iemand anders een idee. Moet simpel op te lossen zijn maar kom er niet uit :BangHead:

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 22:19
Ik ben er vanavond uitgekomen. De kneep zat 'm in programmable logics en daarna via de andere sockets 5 en 6 timers instellen. I.i.g bedankt voor die ene reactie.
Beheerder
BerichtGeplaatst: ma 09 jan 2017, 23:30
Gelukkig. Heb zelf ook met mijn profilux lopen stoeien.
Groet, John Houthuyzen

Keer terug naar Techniek