Het is nu ma 17 dec 2018, 02:51

Ozongebruik bij discusvissen

Alles over de techniek die gebruikt wordt voor het aquarium.
Zoals bijvoorbeeld over: verwarming, filters, osmose, verlichting en filtermaterialen.

Forum Groentje
Images: 0
BerichtGeplaatst: di 28 okt 2014, 17:32
Heeft er iemand goeie of slechte ervaringen met ozon in een discusaquarium ?
Ik vraag me af of die ozon eenzelfde resultaat brengt of een nitraatreductor van aquamedic. Beide reduceren toch het nitraat van het aquarium? Weliswaar op een andere manier....Zijn er voor-nadelen?
Beheerder
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 01:41
Geen ervaring. Maar ik ben van mening dat voldoende verversen dit alles overbodig maakt
Groet, John Houthuyzen
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: wo 29 okt 2014, 11:44
ik sluit me bij John aan. Verversen is het belangrijkste en een goed filter systeem
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze

Forum Topper
BerichtGeplaatst: vr 31 okt 2014, 22:15
Ozon ... zeer goede ervaringen mee.

Maar , als je er geen ervaring mee hebt, waarom dan wel een mening erover ?

Ozon, uv, harsen het zijn allemaal hulpmiddelen om de waterkwaliteit optimaal houden. Echter deze hulpmiddelen ontslaan je niet van het water verversen.

Je water kan niet schoon genoeg zijn met discussen, in de natuur is de bacterie- en vervuilingsdruk tenslotte ook nul :mrgreen:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2014, 20:24
Nou je zou kunnen zeggen dat die middelen overbodig zijn, zelfs gevaarlijk (ozon is een agressief gas,) als je toch veel moet verversen.
Een gezonde vis kan best zelf wat nare bacterien aan dat moeten ze in de natuur trouwens ook.

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 02 nov 2014, 20:39
Je vergeet alleen dat in de natuur de Bacterië druk 0 is

amazone water kun je zelfs met al deze middelen niet evenaren dus alles helpt

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 09 nov 2014, 20:49
Chris schreef:Een gezonde vis kan best zelf wat nare bacterien aan dat moeten ze in de natuur trouwens ook.

Schapengedrag !!! in de natuur is de bacteriedruk 0,0
Ooit in de werled gezet door iemand die geen verstand had van de natuurlijke omgeving van vissen en nu volop gebruikt door aquarianen die alle hulpmiddelen maar niks vinden.

Je water kan, na opstartperiode van een paar maanden, niet schoon genoeg zijn en alle hulpmiddelen helpen daarbij.
Ze zijn niet zaligmakend en ze vervangen het waterverversen ook niet.

Nog iets, water uit de kraan is prima drinkwater voor mensen .... maar geen optimaal vissen water :eek2:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 10 nov 2014, 23:34
in de natuur is de bacteriedruk 0,0

Lijkt me sterk als steden in het amazonegebied daarop lozen, tussen de 10 en 1000 CFU is gemeten das geen 0,0 ;) maar wel laag te noemen.

Nog iets, water uit de kraan is prima drinkwater voor mensen .... maar geen optimaal vissen water :eek2:

Waarheid als een koe daar vertel je niets nieuws mee maar het is niet anders niets is perfect.
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 15 nov 2014, 09:34
Chris schreef:
in de natuur is de bacteriedruk 0,0

Lijkt me sterk als steden in het amazonegebied daarop lozen, tussen de 10 en 1000 CFU is gemeten das geen 0,0 ;) maar wel laag te noemen.

Waarheid als een koe daar vertel je niets nieuws mee maar het is niet anders niets is perfect.

Bekijk de vang gebieden eens waar de vissen vandaan komen. Bijna alle grote steden liggen in de benedenloop van de amazone, terwijl bijna alle vis uit de bovenloop komt ...

Keer terug naar Techniek