Het is nu do 18 okt 2018, 15:35

Kitelight doet zijn naam eer aan.

Alles over de techniek die gebruikt wordt voor het aquarium.
Zoals bijvoorbeeld over: verwarming, filters, osmose, verlichting en filtermaterialen.
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: wo 07 mei 2014, 22:16
Sinds een aantal maanden heb ik de kitelight led verlichting boven mijn bak hangen. Dik tevreden over de verlichting hoewel ik overdag de bak wat donker over vind komen. Waarom dit precies is weet ik niet maar s'avonds is het licht geweldig.mijn theorie op dit moment is dat de woonkamer lichter is dan de bak ;)

ik heb trouwens 3 rijen boven de bak hangen 2x smd en 1 x rgb in totaal 6 led strips.

Een paar weken geleden ontdekte ik dat een aantal lampjes het niet meer deden. Dus direct een mail naar aqualed gestuurd met de mededeling dat er bij 3 strips een led stuk was. het vervelende toeval wil dat er op elke rij een led stuk was dus niet kon combineren. Binnen een uur had ik een reactie terug, dat dit geen probleem was en de strips om geruild zouden worden. Bob van aqualed vertelde erbij dat dit een nieuwer type strip was die meer licht gaf en feller en blauwer van kleur is. tevens lagen deze leds volledig in de siliconen? dus volledig afgesloten voor vocht.
omdat ik dus 2 strips na elkaar heb liggen zou dit dus betekenen dat één kant van het aquarium qua kleur zou afwijken. Zelfs deze strips werden vervangen om kleurverschil te voorkomen.

Dat zelfs nog goede led strips worden omgeruild noem ik nog eens goede service en mag ook wel eens gezegd worden.

Ik ben weer helemaal blij en wil Bob van aqualed ook langs deze weg bedanken voor de zeer goede service.
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze

Keer terug naar Techniek