Het is nu di 20 nov 2018, 09:38

open Nederlandse discus kampioenschappen 2013

Weet je een leuke beurs om te bezoeken of wil je een forum uitstapje regelen? Dan is dit de plaats om dat te doen

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:04
'jou' in de context heeft betrekking op de diegene die wint op bovengenoemde wijze, dus niets persoonlijks Marc.

Een F1 bolide alleen wint de race niet, de coureur zal nog het nodige moeten aangeven mbt instellingen & co zodat de 'combinatie' tot een winnaar wordt.
Aan een volwassen discus valt niet meer te sleutelen, ga ik 'm rode bietjes voeren (lol) speel ik weer vals.

Zelf kweken of zelf groot trekken is iets anders dan simpelweg een kant en klaar product te kopen. Respect voor de heren/dames die zich met hun eigen creaties weten te plaatsen tussen de 'uhm' ... champion-losers :D
Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:07
Laat ik nou altijd in de veronderstelling geweest zijn dat het niet allemaal vis verkopers waren.
eenmaal besmet met het discus virus en het gaat nooooooooooooooit meer over
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:10
Positief of negatief, ik ben benieuwd welke mooie vissen we weer kunnen bewonderen.

En misschien is het voor de organisatie inderdaad een idee om voor 2 klassen te gaan, zodat thuis kwekers ook een kans maken.
Groet, John Houthuyzen

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:16
Eens John, maar hoe het verschil aantonen ?

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:17
Nog even een aanvulling ....

We zitten allemaal zondag voor de buis van het voetbal te genieten, van de gekochte spelers die spelen bij de clubs met het meeste geld ..
We genieten van de auto en motorsport , waar de fabrieksteams de klassementen bepalen omdat zij het meeste geld besteden ..
We kijken naar Top tennis waarbij de tennisser gesponsord word door een groot merk en dat merk gebruikt de sporter als boegbeeld.
Allemaal heel normaal en volledig geaccepteerd.

Nu gaat het over onze schijfjes, waar het net zo gaat als in de topsport, en dan mag het ineens niet ?
Dan mag een fabrieksteam ineens geen vissen inzetten ? Het is tenslotte een open kampioenschap, en geen gesloten clubs kampioenschap ...

Meten met 2 maten noem ik het ....
Begin steeds meer te begrijpen waarom er zo weinig vis verkopers actief zijn op fora ....

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:19
John H schreef:Positief of negatief, ik ben benieuwd welke mooie vissen we weer kunnen bewonderen.

En misschien is het voor de organisatie inderdaad een idee om voor 2 klassen te gaan, zodat thuis kwekers ook een kans maken.

Maar wanneer is het een thuiskweker ?
Noem mij 1 kweker, thuiskweker wel te verstaan die kweekt met 3e , 4e of nog verdere generatie zelf gekweekte vissen ?
Want het gros koopt 2 mooie vissen en kweekt daarmee, maar is dat dan meteen een thuiskweker ? dat is ook verder gaan met iemand anders zijn werk ...

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:32
Ik haat voetbal en tennis, die vallen al af :lol:

Maar ik begrijp 't ff niet Marc. Geen prestaties, geen topsporter en dus geen geld. De persoon in kwestie moet er dus wel iets voor doen om die top te kunnen bereiken en te behouden.
Bij discus hoef jij, de shower, (algemeen) er weinig voor te doen. Flappen trekken en klaar, verzorgen doe je zo of zo de vissen.

Geeft het diertje voor de afwisseling eens een naam, mss wordt het een legende :lol:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:34
Marcje1968 schreef:Nog even een aanvulling ....

We zitten allemaal zondag voor de buis van het voetbal te genieten, van de gekochte spelers die spelen bij de clubs met het meeste geld ..
We genieten van de auto en motorsport , waar de fabrieksteams de klassementen bepalen omdat zij het meeste geld besteden ..
We kijken naar Top tennis waarbij de tennisser gesponsord word door een groot merk en dat merk gebruikt de sporter als boegbeeld.
Allemaal heel normaal en volledig geaccepteerd.

Nu gaat het over onze schijfjes, waar het net zo gaat als in de topsport, en dan mag het ineens niet ?
Dan mag een fabrieksteam ineens geen vissen inzetten ? Het is tenslotte een open kampioenschap, en geen gesloten clubs kampioenschap ...

Meten met 2 maten noem ik het ....
Begin steeds meer te begrijpen waarom er zo weinig vis verkopers actief zijn op fora ....

Het zal wel aan mij liggen maar ik zie het verband niet.... ja appels en peren.
In de sporten die jij opnoemt zullen de deelnemers toch echt zelf prestaties neer moeten zetten.
Je portemonnee trekken of pronken met andermans gekweekte vissen dat is geen prestatie.
Sinds wanneer krijg je voor gemakzucht een beker? ;)

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:39
Noem mij 1 kweker, thuiskweker wel te verstaan die kweekt met 3e , 4e of nog verdere generatie zelf gekweekte vissen ?

Een Leo Lammerse of Cor Visser bijvoorbeeld beiden hebben zich allang teruggetrokken en ik begin steeds meer te begrijpen waarom.

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:39
Tja je zult de vis toch echt goed moeten verzorgen .... daar fouten in maken en de mooiste vis veranderd in een misbaksel .....

Maar ik ben weer een beetje klaar met deze discussie ..... weer voors en tegens.
En weer dezelfde personen die tegen elkaar staan.

Ik begrijp jullie niet, jullie mij niet ....

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:42
Maar wat is 3-, 4de generatie ? Enig idee hoeveel kruisingen een Aziaat doorlopen moet alvorens die kauwgombal kleuren tevoorschijn komen. Dit is ook verder borduren op de oude stam, niks rasecht aan hoor.

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:53
En waarom zou je nu wederom afhaken, tis toch niets persoonlijks Marc, mits je trekt het jezelf aan.
Ieder heeft zo zijn mening en zoals jij je mening uit, doen wij dat ook.

Als je die wedstrijdvissen beter verzorgd dan de verkoopvissen, dan klopt hier iets niet. Beide soorten verdienen een top verzorging en de een hoeft zeker niet onder te doen aan de ander :?:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:54
Marcje1968 schreef:Tja je zult de vis toch echt goed moeten verzorgen .... daar fouten in maken en de mooiste vis veranderd in een misbaksel .....

Maar ik ben weer een beetje klaar met deze discussie ..... weer voors en tegens.
En weer dezelfde personen die tegen elkaar staan.

Ik begrijp jullie niet, jullie mij niet ....

Goed zo, hup terug in je mand :lol:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 23:00
Dat ik niet verder discussieer heeft alles ermee te maken dat de hobbyist een oordeel klaar heeft , zelfs personen veroordeeld door b.v. jason wu volledig te denegeren en vervolgens de wijzende vinger uit te steken naar de marketing van de discus verkopende sector .....

Maar wel genieten van de vissen en vis kopen bij deelnemers van deze evenementen.

Zeer hypocriet ..... vooral met teksten als Goed zo, hup terug in je mand .....

Personen die zo omgaan met een persoon die mee in de discussie zit ... waardeloos en het antwoorden niet waard.
Hoe verziek je een forum en een topic .....

Dus ik ben klaar ermee ...
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 23:04
Marc, laten we het er maar op houden dat de persoon in kwestie misschien niet beter weet
Groet, John Houthuyzen
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 23:06
Steph schreef:Eens John, maar hoe het verschil aantonen ?

Volgens mij is het wereldje niet zo groot en is dit bij veel mensen toch wel bekend?
Groet, John Houthuyzen

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 23:21
John H schreef:
Steph schreef:Eens John, maar hoe het verschil aantonen ?

Volgens mij is het wereldje niet zo groot en is dit bij veel mensen toch wel bekend?

Da's waar, hopende dat er geen uitzondering tussen glipt.

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 23:36
Maar Marc, dit brengt niet echt meerwaarde, maar als alle neuzen 1 richting op wijzen, waar bestaat het gedeelte discussie dan nog ?

Verkopers, kwekers, hobbyisten wat maakt het uit. We verschillen allemaal en hebben allemaal een andere kijk op het hele gebeuren. 'Niemand' in discusland is het onderling eens, iemand heeft altijd wel iets te zeiken. De verwijten lopen kriskras door elkaar. Kots je uit en trek er een glimlach bij, wordt zo wel een stuk aangenamer voor je ;)
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 23:46
Steph schreef:Maar Marc, dit brengt niet echt meerwaarde, maar als alle neuzen 1 richting op wijzen, waar bestaat het gedeelte discussie dan nog ?

Verkopers, kwekers, hobbyisten wat maakt het uit. We verschillen allemaal en hebben allemaal een andere kijk op het hele gebeuren. 'Niemand' in discusland is het onderling eens, iemand heeft altijd wel iets te zeiken. De verwijten lopen kriskras door elkaar. Kots je uit en trek er een glimlach bij, wordt zo wel een stuk aangenamer voor je ;)

Helemaal mee eens
en dat van die mand is gewoon sarcasme hoor moet je tegen kunnen.

Groetjes slaap lekker en morgen gezond weer op :wave:
Beheerder
BerichtGeplaatst: ma 08 apr 2013, 00:45
Steph schreef:Da's waar, hopende dat er geen uitzondering tussen glipt.

Hier kan je als organisatie toch duidelijke regels over opstellen, en bij overtreding uitsluiten voor volgende onkd
Groet, John Houthuyzen
VorigeVolgende

Keer terug naar Beurzen en uitstapjes