Het is nu di 20 nov 2018, 10:21

open Nederlandse discus kampioenschappen 2013

Weet je een leuke beurs om te bezoeken of wil je een forum uitstapje regelen? Dan is dit de plaats om dat te doen
Forum Topper
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013, 12:15
deze vis hadden ze bietjes gevoerd. :lol:
eenmaal besmet met het discus virus en het gaat nooooooooooooooit meer over
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: do 10 jan 2013, 13:42
jos brand schreef:deze vis hadden ze bietjes gevoerd. :lol:

Bietjes?? Hahaha geloof er niks van. Of ze moeten zwaar radio actief geweest zijn
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Beheerder
BerichtGeplaatst: za 06 apr 2013, 15:41
Nieuwe flyer

Afbeelding
Groet, John Houthuyzen
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: za 06 apr 2013, 18:14
Alvast gefeliciteerd Jason, (cynische mode uit)
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: za 06 apr 2013, 23:57
:laughing7:
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 09:42
Alvast gefeliciteerd Jason, (cynische mode uit)

:lol: :lol:
Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 17:31
:lol: :P :lol: :roll: :oops:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 18:52
Misschien is dat dan een reden om eindelijk eens serieus fatsoenlijke vissen te gaan houden en in te gaan zetten ? in plaats van iemand negatief weg te zetten ?

In plaats van als een standaard Hollander het goede, maar duurdere visje af te ketsen omdat wij het geld daarvoor niet uit willen geven ?

Ook ik verlies van de vissen van IP, maar dat is simpelweg omdat het verschrikkelijk mooie vissen zijn.
Echter als je verder kijkt in de wereld zie je regelmatig vissen op kampioenschappen die hoger eindigen als de vissen van IP.
Maar als je die vissen naar Nederland importeert, zijn ze niet te verkopen omdat ze duurder zijn als de visjes van 3 tientjes ...

Ook is het mogelijk om een eigen kleurlijn te kweken van een dusdanige kwaliteit dat deze dieren mee kunnen doen met de wereldtop, alleen dat vergt tientallen jaren werk en er zijn maar weinig mensen die dat doen.

Dus stoor je je aan het feit dat jason met ip discus iedere keer wint ? misschien zorgen dat je zelf vissen krijgt die hoger eindigen ?
Ik zal in ieder geval mijn best doen, om samen met mijn kweker weer mooie vissen in te zetten en ik hoop ditmaal wat dichter achter Jason te eindigen, simpelweg omdat de dieren van IP bloedmooi zijn ...
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 19:14
Marcje1968 schreef:Misschien is dat dan een reden om eindelijk eens serieus fatsoenlijke vissen te gaan houden en in te gaan zetten ? in plaats van iemand negatief weg te zetten ?

In plaats van als een standaard Hollander het goede, maar duurdere visje af te ketsen omdat wij het geld daarvoor niet uit willen geven ?

Ook ik verlies van de vissen van IP, maar dat is simpelweg omdat het verschrikkelijk mooie vissen zijn.
Echter als je verder kijkt in de wereld zie je regelmatig vissen op kampioenschappen die hoger eindigen als de vissen van IP.
Maar als je die vissen naar Nederland importeert, zijn ze niet te verkopen omdat ze duurder zijn als de visjes van 3 tientjes ...

Ook is het mogelijk om een eigen kleurlijn te kweken van een dusdanige kwaliteit dat deze dieren mee kunnen doen met de wereldtop, alleen dat vergt tientallen jaren werk en er zijn maar weinig mensen die dat doen.

Dus stoor je je aan het feit dat jason met ip discus iedere keer wint ? misschien zorgen dat je zelf vissen krijgt die hoger eindigen ?
Ik zal in ieder geval mijn best doen, om samen met mijn kweker weer mooie vissen in te zetten en ik hoop ditmaal wat dichter achter Jason te eindigen, simpelweg omdat de dieren van IP bloedmooi zijn ...

Poeh je doet nu precies hetzelfde door mensen die kweken met goedkoper maar hele fatsoenlijke vissen (in mijn ogen) negatief weg te zetten.
Wat ik er uit begrijp is dat Jason zelf niet kweekt maar importeert en kan kiesen uit een groot assortiment van een grote kweker daar valt als klein hobbykwekertje niet tegen op te boksen.
Zit weinig wedstrijdelement in op die manier maar doe je best en hou op met dat gelul dat "hollanders" geen geld over hebben voor een mooie discus ik zie er hier op het forum genoeg.

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 19:51
even voor de beeldvorming:
Jason vertegenwoordigd IP discus in europa, dus hij krijgt speciaal daarvoor uitgesorteerde dieren om in te zetten in heel europa.
Verder is niet alleen jason een inzender die niet zelf kweekt, dat zijn alle discus verkopers, op de parel na.
Dus ook ik zet voor 90% gekochte vis in, simpelweg omdat ikzelf minimaal kweek.

Verder zet ik helemaal geen mensen weg die zelf kweken, maar als je vissen inzet op een wedstrijd weet je dat er kritisch naar de dieren word gekeken.
En omdat wij in nederland erg mooie dieren hebben zwemmen is het niveau op het onkd best hoog.
Een mooie vis is nog niet per definitie een wedstrijdvis.

En hollanders zijn echt zeikerds aangaande de prijs van vis.
Een beetje standaard volwassen vis heeft een advies verkoopprijs tussen de 150 en 200 euro.
Voor vele is dat al heel veel geld.

De vissen die ik afgelopen editie ingezet heb, zouden advies verkoop 460 euro kosten .... en die werden maar 16e in hun klasse
Echt perfect mooie vis, en dan niet alleen in vorm, maar ook tekening en bouw kosten veel moeite om te kweken en erg veel uitselecteren.

En heel eerlijk gezegd, vele vissen zijn mooi, maar als je mij vraagt naar welke vissen ik echt mooi vind ... zijn dat er heel weinig, simpelweg omdat ook mijn lat zeer hoog ligt.
Dat wil niet zeggen dat de andere vissen niet mooi zijn, alleen is de beoordeling anders.

Even als voorbeeld, dennis waage kweekt echt mooie vissen, maar omdat het geen zuivere kleurkweek is, komen deze vissen niet hoog in een klassement.
Terwijl het echt mooie vissen zijn die echt zelf gekweekt zijn ...

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:02
Bedankt voor het compliment Marc. Ik kweek trouwens niet altijd met 2 verschillende kleurslagen, maar soms is het verrot moeilijk om een mooi partner te vinden.
Over de beurs. Het is natuurlijk een commercieel verhaal. De grote Aziaten stallen hun koopwaar en laten hun kunsten zien. Eigenlijk zou daar een aparte beurs voor moeten zijn. Ik ben er echter van overtuigd dat met de juiste kennis en de juiste vissen (raszuiver) en ongelooflijk veel passie, ook door de hobbykweker een kampioen gekweekt kan worden. Wacht maar af :lol: :lol: :lol:

Groeten Dennis.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:12
Maar als ik nou een paar mooie vissen koop bij Jason voor mijn part 500 euro per stuk en ik zet ze in en daar vallen prijsen op wie verdiend dan die prijs? Ik?
Jij zegt met andere woorden dat we onze portemonnee moeten open trekken om in de prijzen te vallen ik heb veel meer respect voor die mensen die naast hun dagelijkse beslommeringen nog de tijd vinden om iets leuks en moois op te kweken die moeten in de prijzen vallen.
Er is toch geen reet aan als je genoeg geld hebt om een schitterende vis te kopen die een ander heeft gekweekt en die in te zetten kost geen enkele moeite.
Vandaar het cynisme.

Groetjes

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:19
Chris, dat is met wildvang nog veel erger/duidelijker. Dat is echt een kwestie van kijk mij nou ik heb de mooiste vis kunnen bemachtigen en loop hier met een 1e prijs weg. En wat is dan de kwaliteit van deze deelnemer???

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:29
Ook ik doe commercieel aan discus en ook voor mij is het reclame ....
Net als jason, maar er zijn wel degelijk hobbykwekers die een hoge kwaliteit wedstrijdvissen kweken.
Peter Peelen doet b.v. aardig mee en ook mark D. timmert aardig aan de weg.

Maar om dan jason op deze manier weg te zetten ? ik denk dat voor de discus op zich het helemaal niet verkeerd is om de vissen op deze manier te promoten.
Liever mooie vis van een beroepskweker als helemaal geen vis.

En geloof mij, de dch beurs/onkd is 1 van de best georganiseerde in europa, daar moeten we trots op zijn.
Ook op alle deelnemers, zelfs als ze met 13 prijzen er vandoor gaan :twisted:

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:37
Goede connecties, eerste keus en een berg geld (mss wel borg ?) maakt jou niet tot een 'echte' winnaar.
Je hebt er tenslotte zelf geen enkele reet aan gedaan om van die vis een pronkstuk te maken.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:43
dennis waage schreef:Chris, dat is met wildvang nog veel erger/duidelijker. Dat is echt een kwestie van kijk mij nou ik heb de mooiste vis kunnen bemachtigen en loop hier met een 1e prijs weg. En wat is dan de kwaliteit van deze deelnemer???

Dat is dan ook een andere categorie,toch?

Maar inderdaad slaat nergens op als ik zo,n mooie wildvang heb ga ik er zeker niet mee zeulen om hem een paar dagen in een kutbakkie te laten zitten in water uit de brandslang voor een bekertje op de schoorsteenmantel. 8-)

Groetjes

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:47
Mijn mening zit hier een beetje tussen. Ik ben heel blij met de mooie Aziaten van ip discus en ik gun het Jason ook van harte.
Ik vind wel dat de echte kwekers er veel meer ziel en zaligheid in leggen en dat deze zeker een apart toernooi verdienen.

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:49
Steph schreef:Goede connecties, eerste keus en een berg geld (mss wel borg ?) maakt jou niet tot een 'echte' winnaar.
Je hebt er tenslotte zelf geen enkele reet aan gedaan om van die vis een pronkstuk te maken.

Tja zie het als de formule 1 .... ook die jongens maken niet de auto, maar de zorgen wel op de juiste manier voor de auto.

Maar wederom proef ik weer die bittere naklank richting de discus verkopende partijen.
Zonder de grote kwekers en importeurs van deze vissen hadden de meeste helemaal geen discus gehad.
Zonder import was er in nederland zelfs helemaal geen discus geweest.

En weer word een redelijk eerlijke branche, de discus verkoop, met een negatieve saus overgoten, maar zelf wel schijfje kopen ....
En genieten van de foto's van mooie vissen ......
Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 21:55
Nou Marc, ik lees echt geen negatieve klank richting discus verkopers in dit topic.

Eerder naar de kopers welke deze vissen inzetten en met de eer,welke de kweker eigenlijk toekomt , gaan strijken.
eenmaal besmet met het discus virus en het gaat nooooooooooooooit meer over

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 07 apr 2013, 22:02
jos brand schreef:Nou Marc, ik lees echt geen negatieve klank richting discus verkopers in dit topic.

Eerder naar de kopers welke deze vissen inzetten en met de eer,welke de kweker eigenlijk toekomt , gaan strijken.

Tja de meeste vissen op een kampioenschap, overal te wereld worden ingezet door discus verkopers, die niet zelf kweken ....
Maar een discus verkoper is gewoon een dealer van het betreffende merk, de kweker (het merk) zoekt zelfs speciaal vis voor dit doel uit, dus zij vormen samen een team om zo hoog mogelijk te eindigen.
Ik zie daar geen probleem in, voor beide een win/win situatie.

Alleen hoor ik dus wel kritiek vanuit een kleine groep hobbyisten komen, die wel de vissen koopt van het betreffende merk, vaak nog via dezelfde dealer ......
VorigeVolgende

Keer terug naar Beurzen en uitstapjes