Het is nu do 22 nov 2018, 12:37

European Discus Championship 2012 DRAMA.....

Weet je een leuke beurs om te bezoeken of wil je een forum uitstapje regelen? Dan is dit de plaats om dat te doen
Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 16:45
zijn er al mensen trug uit dortmund

heb vanochten het schrikbaren de nieuws gehad dat er al 10 show vissen dood zijn en en 50 van de 100 bakken staan wit

het zouw een fiasco zijn als dit zo was .......

gr dennis
discus en l-nummers
Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 17:00
laatste nieuws

net binnen gekregen al 35 bakken leeg gehaald of dood

echt een drama daar.......

heel jammer

mijn gedachte dat er morggen middag geen vis meer is of leeft.....

gr dennis
discus en l-nummers
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 17:08
Wij zijn op dit moment nog onderweg op de terugweg. Beurs is leuk maar niet te vergelijken met duisburg. 70% van de bakken waren de vissen op leven na dood. Bijna alle bakken wit uitgeslagen. En Tony Tan heeft "voor" europese discus kampioenschappen de meeste prijzen weg gekaapt. Tony Tan stond trouwens op de stand van discusfood.

En ook belangrijk. De catering was helemaal een drama 1 worstenboer die buiten in een kleine frituur
pan stond te klooien

Voor diegene die van plan waren om morgen heen te gaan, zou ik er nog even een nachtje over slapen
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 18:24
Hallo marco

Ik ga er van uit dat er morggen geen vis meer zit of te zien is in de show

Hoe groot is de beurs?

Is die beurs nog wat?

Denk echt dat ik niet gaat ...........

Gr dennis
discus en l-nummers
werkgroep-voorzitter
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 18:33
Dennis,

De grootte is te vergelijken met DCH het aanbod is wel meer als bij DCH.
Ik denk dat je niet heen hoeft te gaan.
Wij gaan waarschijnlijk ook niet meer heen volgend jaar als het dezelfde opzet heeft.

Verstuurd van LT26i met Tapatalk

mijn
Er zijn 3 dingen die ik altijd vergeet, namen, gezichten en nog iets...

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 20:11
Wat een ellende!

Er staat ook op mijn planning om te gaan morgen....
Beheerder
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 20:20
Wedstrijd vissen waren inderdaad te triest om aan te zien. 95% had een te snelle ademhaling. Er zaten filter/stromingspompen in de al kleine bakken met een te grote capaciteit. Zwarte discussen etc etc
We zijn hier dan ook snel weer uitgegaan.
Uiteindelijk 2 potten Tropical granulaat, 2 zakken filterwatten en 2 stromingspompen gekocht.

Hiervoor waren we naar aqua haus geweest. Zijn altijd aanwezig op dit soort beurzen met een mooie stelling en vissen. Winkel viel erg tegen.

Na beurs nog even langs mega zoo. Was wel een aardige winkel.

Als afsluiting lekker shoarma gegeten in Santpoort.
Groet, John Houthuyzen
Beheerder
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 20:36
Rob Nederlof schreef:Wat een ellende!

Er staat ook op mijn planning om te gaan morgen....

Zou het niet doen als ik jou was. Er staan maximaal 45 stands en niet alle verkopen spullen. Ook niet veel nieuwe dingen gezien of fantastiche aanbiedingen en discus vissen voor belachelijke prijzen. En dan vooral de zogenaamde koppels van stendker van 500 euro de 2. De beurs is zoals ruud al zei qua grote van de hal vergelijkbaar met dch. En om daar zoveel kilometer voor te gaan rijden? Wedstrijd vissen zullen er denk ik niet meer zitten. Er waren prijswinnaars die niet wisten hoe snel ze de vissen uit de bakken moesten scheppen.

Mss een brain wave van mij. Maar waarom geen vivarium beurs in vianen in combinatie met de onkd van dch?
groetjes marco:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 20:43
marco schreef:Mss een brain wave van mij. Maar waarom geen vivarium beurs in vianen in combinatie met de onkd van dch?

Omdat niemand dat wil sponseren .....

Ik heb deze week een kort gesprek gehad met mensen uit het sponsorwereldje, maar de bedrijven staan er allemaal niet rooskleurig voor en het laatste waar ze nu geld aan uitgeven is beurzen ....

vivarium is al genekt, en voor het onkd is ook nog helemaal niks zeker ......

Buiten het feit dat het een oude koe is die je uit de sloot haalt .... er is al eens een gesprek geweest tussen vivarium en dch en het is niet haalbaar gebleken ..

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 20:57
Op DCH staan inmiddels wat foto-tjes.

Jason,

Gefeliciteerd!
Beheerder
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 21:28
Buiten het feit dat het een oude koe is die je uit de sloot haalt .... er is al eens een gesprek geweest tussen vivarium en dch en het is niet haalbaar gebleken ..

daar weet ik niks van, ik heb niks met DCH te maken en weet dus niet wat daar besproken wordt.
groetjes marco:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 22:18
Ben ook geweest vandaag.Echt een aanfluiting zo een beurs.Kan je beter niks organiseren.Wat een ellende om al die vissen zo weg te zien kwijnen.Hoorde van iemand die 5 vissen te showen had dat die van de ene op de andere dag nog maar 1 vis over had en de andere 4 lagen in de diepvriezer.Bij iemand anders was de thermostaat niet meer aangesloten zodat de temperatuur was teruggelopen tot 23 graden!!!!Ook hadden ze in de 60 liter bakkies plantenvoeding gegooid ter versiering waarschijnlijk.Denk dat dit ook een grote fout is want normaal stop je dit onder zand.Ik heb er 5 uur voor gereden en kwam met een klotegevoel thuis.Heb wel nog het een en ander kunnen kopen en op de stands nog wel mooie en gezonde vissen kunnen bekijken.Zal straks nog wat fotos plaatsen maar dan voornamelijk van de vissen voor de verkoop.De showvissen zaten in zo een troebel water met heel veel zuurstofbelletjes.Meeste vissen hingen ook vaak helemaal achterin wat niet gek is.

Voor de mensen die nog zouden willen gaan.Bespaar je de ellende.Echt je word er niet vrolijk van.Vraag me trouwens ook af waarom de prijsuitreiking op de eerste dag was.Misschien wel omdat anders morgen het gros al dood zou zijn. :cry:
Beheerder
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 22:31
mooi gesproken :hello2:

maar

Ook hadden ze in de 60 liter bakkies plantenvoeding gegooid ter versiering waarschijnlijk.Denk dat dit ook een grote fout is want normaal stop je dit onder zand

dit is niet helemaal waar er lag JBL Manado bodem grond op de bodem, dit is geen plantenvoeding of voedingsbodem. maar het is natuurlijk geen gezicht om in wedstrijd bakken ubberhaupt een bodem te gooien
groetjes marco:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 22:33
Beste mede hobbyisten,

Net terug uit Dortmund, en hopelijk op één na ( dood )de rest van mijn vissen gered van de ondergang. WWij zouden donderdag vanaf 9.00 uur in kunnen zetten gelukkig kreeg ik van Jason al een seintje dat ze nog lang niet klaar waren.
Ben dus later weg gegaan en was om 16.00 ter plaatse. Moest toen zelf maar alles op een papiertje zetten wat en waar de bedoeling was. ( naam, land, aantal vissen en catagorie ) Toen bleken de bakken een themparatuur te hebben van 31 gr. één of andere supstraat voor planten op de bodem te liggen en wat later bleek ook nog één of andere waterverbeteraar te zijn toegevoegd.
's avonds echter bleken er alleen al bij mij 2 stekkers van de verwarming er uit te zijn en een andere stond op 23 gr. Verder waren toen de bakken nog behoorlijk helder. De jurering stond gepland op vrijdag 15.00 uur toen zaten alle vissen er echter nog niet in en konden ze hier pas om 18.30 mee beginnen, nadat ze de formulieren eerst nog uit moesten draaien want dat waren za vergeten.
Bij het verlaten van de zaal om 22.30 uur was er weinig van de vissen meer te zien de bakken werden steeds slechter.Bij aankomst zaterdag morgen bleek ook één van mijn bakken leeg te zijn en de vriezer daar al behoorlijk gevuld te zijn ( minstens al 10 dood )en moest je in veel bakken zoeken naar de vis. De prijsuitreiking stond gepland om 12.00 uur maar ook dit werd later want de microfoon wilde ook niet meewerken. Na de prijsuireiking werden de koppen door vele inzenders bij elkaar gestoken en besloten al vele liefhebbers om hun vissen er uit te halen om nog te zien te redden wat er nog te redden zou zijn. Uiteindelijk hebben Jason, Marc Volders en ik ook besloten dit te doen en hebik de overige inmiddels weer thuis in carantaine zitten.

Verdere conclusie en heel vaak daar van vele buitenlanders gehoord "laat het maar aan die Hollanders over dat organiseren "

Is een kopie van discusclub holland van peter peelen 1 van deelnemers

Gr dennis
discus en l-nummers
Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 29 sep 2012, 23:00
@Marco:Wat het is is het.Misschien wat dennis zegt een substraat voor planten.Je moet deze bakken zo zuiver mogelijk houden.Denk dat die vertroebeling van het water ook te wijten was aan dat spul wat het dan ook was. :roll:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 01:38
:( Niet bepaald Duitse degelijkheid.
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 17:52
Hallo allen

Ook wij zijn net terug uit duitsland

We hebben tot vanmorgge vroeg getwijfeld om te gaan

Maar wij zijn blij dat we toch geweest zijn

Er is erg veel water ververst vanacht cq vanmorggen

De vissen zaten er nog niet super bij maar 10x beter als op het filmpje

Kampioenschappen een dikke onvoldoende veel dode vis blijkt en veel bakken leeg

De beurs daar in tegen was zeker niet onaardig super gezellig en weer veel bekende tegen gekomen

Al met al blij dat we toch geweest zijn

Gr dennis (cor) www.decofish.nl
discus en l-nummers

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 30 sep 2012, 19:11
Ook wij (Rob Nederlof en ik) zijn net weer terug.

En zeker geen spijt gehad van het bezoek aan de beurs.
Natuurlijk is het jammer dat een kruisbesmetting heeft plaats gevonden tijdens het kampioenschap. Maar een groot deel van de vissen was nog gewoon aanwezig en er zaten mooie exemplaren bij

Wel slordig dat het door iets wat een goede intentie had (het meer zuurstof in het water brengen) het probleem alleen maar groter gemaakt heeft.

Maar om even te relativeren, het kampioenschap was maar een klein deel van de hele beurs.

Ook bij de kleurzuivere guppen en betta's hebben rob en ik verbazend staan te kijken naar de kleurige visjes ( dat was ook een hele hal vol )

En als je alleen maar naar een beurs gaat om naar 90 schijfjes te kijken, ga je volgens mij voor te weinig naar zo een evenement.
Wij hebben weer vele mensen een hand gegeven die je maar hooguit 1 x per jaar ziet en wij zullen zeker weer gaan als het weer gehouden word.
Want van de fouten zal zeker een les getrokken worden.

P.s. De organisator liep gewoon rond en wij (ik) hebben nog een kort gesprek gehad.
Ook Jason vanaf deze plek nogmaals gefeliciteerd met de prijzen.
Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 14:32
Marco: Tony Tan heeft geen enkele trophee gewonnen.
Hij mocht niet eens meedoen.
De stand was namelijk ook niet van hem maar Discusfood.

Verder hoef ik niks over de wedstrijd te zeggen natuurlijk. Dat spreekt voor zich.
Dat er fouten zijn gemaakt lijkt me overduidelijk.

De beurs is natuurlijk niet te vergelijken met Duisburg.
Ook hier is het probleem sponsors. Ik vond de beurs wel degelijk leuk.
Het is de eerste keer. We zouden willen dat er in NL zo'n beurs zou zijn.
Groot was hij zeker niet.
Beheerder
BerichtGeplaatst: ma 01 okt 2012, 17:15
Marco: Tony Tan heeft geen enkele trophee gewonnen.
Hij mocht niet eens meedoen.
De stand was namelijk ook niet van hem maar Discusfood.

had er wel verdacht veel van weg tony stond idd zoals ik al in een eerder bericht aangaf, op de stand van discusfood. 'Toen later daar de prijzen stonden en tony erbij stond leek het mij dat hij ze gewonnen had..

dus bij deze mijn excuses voor het misverstand van mijn kant.

de beurs was zeker niet te vergelijken met Duisburg, vele malen kleiner maar wel leuk. de tweede hal of beter gezegd tribune vond ik een aanfluiting. maar met in totaal maar 45 stands ga ik bij een volgende editie geen 5 uur in de auto zitten.

We zouden willen dat er in NL zo'n beurs zou zijn.

helaas was die er :cry: .
groetjes marco:

Volgende

Keer terug naar Beurzen en uitstapjes