Het is nu di 20 nov 2018, 10:03

Vivarium 2012

Weet je een leuke beurs om te bezoeken of wil je een forum uitstapje regelen? Dan is dit de plaats om dat te doen
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012, 00:55
Falcon10 schreef:Trouwens vraagje : is parkeren rondom Vivarium beetje "veilig" of kans op ingeslagen raampje en gestolen GPS toestanden omgeving ?

er zit een grote onbewaakte parkeerplaats bij de home boxx.
de kans is altijd aanwezig dat er wat gestolen kan worden. Dus geen waarde volle spullen in de auto laten liggen.
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012, 08:27
wstarken schreef:appeltaart staat in de koeling :lol:

Bij mij ook, dus er is genoeg voor iedereen!
Nu even een kop koffie zonder taart en dan in de startblokken! Heb er zin in.
Groetjes, Henny :cheer:
Ik kijk geen tv, maar aquarium!
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012, 08:30
kijk aan, henny.

rond een uur of 9 die kant op rijden..

tot straks.
Forum Topper
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012, 18:07
Wij zijn terug thuis, na een tussenstop in de lokale voedingswinkel.
Vond het best gezellig.
Direct Dennis gevonden op zijn stand, en vlak achter ons kwam wstarken ook aanzetten met zijn vrouw en de kinders, en we waren ngo niet goed en wel aan het praten geslagen of Henny viel binnen met ook taart ! :)
Enkel Marco niet gezien, dacht dat ie ook direct zin had in lekkere taart ! :)

Tot een uur of 2 hebben we rondgelopen op Vivarium, en dan stilletjesaan huiswaarts gegaan, maar eerst nog ff bij Decofish nog goeiedag gaan zeggen, maar Dennis was even het veld in.

Was best leuk. Men vriendin kreeg weer wat kriebels voor een baardagaam ( ze heeft er vroeger een gehad ).
Verder vond ik het best interessant en leuk, boel stands, en info etc.
Enkel zonde dat ik niet echt iets vond voor techniek dat ik nog nodig heb voor men nieuwe bak ( PVC buis/koppelstukken/kranen etc ). Plantjes en ander spul is nog veels te vroeg, en filtermateriaal dat werd aangeboden was eigenlijk duur vond ik, ik had al paar grote zakken van bij Zoo Zajac, en denk dat de overige ook van daar zullen komen.
De aquascaping contest hebben we ook zo tussen de soep en patatjes half meegenomen, en is ook wel interessan tom te zien, en de resultaten die in zulks korte tijd zichtbaar zijn, vond ik ook wel de moeite.

Felicitaties aan het Vivarium team, mooi dat je zulks evenement met enkel vrijwilligers kan opzetten !
Beheerder
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012, 22:50
was weer een geslaagde dag, ik zelf heb alleen een flesje ijk vloeistof gekocht. dus op dat punt een goedkoop dagje.
De planning was om rond 10 uur op de beurs te zijn. Maar na een wat verlaat vertrek, slecht navigerende marco en een file was het onmogelijk om op tijd te zijn. zodoende kwamen we pas na 11 uur op de beurs, waar we direct Henny en echtgenoot bij de trap tegen het lijf liepen. Zij waren ook de enige bekenden die ik tegen gekomen ben. Ze had voor ons een stuk appeltaart bewaard waar de heren lekker van hebben genoten. En het was zeer spijtig dat we iedereen mis gelopen hebben Bij Decofish voor de deur.Om even Faclon10 zijn opmerking te beantwoorden :mrgreen:
Enkel Marco niet gezien, dacht dat ie ook direct zin had in lekkere taart !

ik ben 23 jaar banketbakker geweest. en eet dus nooit taart :lol:
na even met Dennis gesproken te hebben en kort Jason de hand geschud te hebben. Was het tijd om de lezing van Gerald Basleer te bezoeken. om daar de eerste schok te krijgen, toen er verteld werd dat je een filter makkelijk een week kan laten stilstaan tijdens een medicijn kuur. uiteraard sterven er baccies af maar heeft verder geen nadelige invloed.
Na de lezing even wat gegeten om daarna even bij de roggen te kijken. En daar kwam schok 2
Net toen we kwamen aan lopen werd er een dooie rog van een cm of 40 uitgeschept. Na even gesproken te hebben met Patrick van het roggenforum hebben we de rest van dee beurs bezocht om rond 15.30 weer naar boven te gaan en bij Decofish te eindigen.

Om 17 uur vertrokken naar wormer om daar bij de plaatselijke shoarma boer een heerlijke schotel te eten onder het genot van een biertje.

Wederom een geslaagde beurs

En voor de organisatie en vrijwilligers van Vivarium een dikke pluim. :notworthy:
groetjes marco:

Beheerder
BerichtGeplaatst: za 24 maart 2012, 23:02
Niets aan toe te voegen, behalve te bevestigen dat het inderdaad een zeer geslaagde dag was.
Groet, John Houthuyzen
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 00:30
En daar kwam schok 2
Net toen we kwamen aan lopen werd er een dooie rog van een cm of 40 uitgeschept.

Jeetje alweer? Vorige keer toch ook problemen is dat niet te voorkomen?
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 00:34
Vorige keer was het een zeer hoog kopergehalte door een koperen boiler. Dit jaar hebben ze met ander water gevuld.
Groet, John Houthuyzen
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 00:37
er zijn alleen vermoedens ook nog over vorig jaar. nu was het weer raak en was de tweede van de dag die ze er uit schepte.
groetjes marco:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 12:02
Jeetje.
En was ik zo al een beetje aan het nadenken over een rog in men nieuwe bak bij de discussen, maar toch maar eens goed over nandenken.
Toen wij er waren en paar keer zijn langsgegaan, leek alles toch perfect in orde met de roggen.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 19:42
jee, wat jammer van die roggen. Verder vond ik het weer een leuk uitje zaterdag! Van verschillende fora weer mensen ontmoet. We zijn alleen een uur of 1 weer vertrokken, er wachtten nou eenmaal hondjes thuis op ons en we hadden dit keer geen oppas. Daarna heerlijk naar Ouddorp vertrokken en van een heerlijk zonnetje genoten. We zijn nu net een uurtje thuis, want morgen moeten we weer aan de bak natuurlijk!
Ik heb alleen een luchtpompje gekocht, dus een goedkoop dagje voor mij!
Groetjes, Henny :cheer:
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: zo 25 maart 2012, 23:58
Tja zag er weer mooi en goed georganiseerd uit maar die plastic zakjes met vis is mij een doorn in het oog ook mijn vriendin een dierenliefhebster (is vegetarisch behalve onder het eten ;) ) wist niet wat ze zag.
Gelukkig waren er ook stands waar het diervriendelijker was geregeld maar die zijn veruit in de minderheid.
Ik zal nu wel weer van negativiteit worden beticht maar dat is dan maar zo.

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2012, 07:36
zo, vivarium is weer achter de rug.

Ikzelf en mn gezin zijn zaterdag geweest, zoals beloofd zou ik appeltaart regelen en Henny ook.. Dus na een stuk appelgebak en ff een voorstel rondje bij wat medeforumnarer en natuurlijk de visjes van decofish bekeken te hebben was het tijd om de beurs te gaan verkennen. Mijn oudste is een beetje een bekende geworden zowel bij de discusgedeelte als de vivarium organisatie.. (vorig jaar de spiderman bij Hart van Nederland).

Dit jaar wilden we ons gaan verdiepen in reptielen, gezien mijn oudste echt heel graag 1 willen hebben, en mijn vrouw er eigenlijk niet aan wil beginnen.. Na wat informatie en natuurlijk vasthouden van baardagamen en slangen en andere soorten.. Ja; zelfs de vrouw.. Is zij zo goed als overstag om te gaan kijken voor een baardagaam. Dus eerste missie is geslaagd.. :lol:

Wat indd ook op viel is dat er steeds meer mensen over gaan op verkoop in bakken maar dat er minder verkoop van vissen en meer reptielen. Ik weet ook dat er na vivarium altijd de discussie ontstaat over visverkoop uit zakken. Erger vind ik dat mensen ze steeds oppakken en ermee lopen te schudden hard neerzetten. :angry5:

Na alles gezien te hebben en wat gedronken/gegeten te hebben, terug naar decofish voor wat voer, zag ik dat alleen Cor bij de stand stond. Die vertelde mij dat het niet goed ging met de L-nummers. Heel erg vervelend. Ik hoop dat het de zondag beter is gegaan.

Op terugweg naar huis; zei de vrouw opeens iets tegen mij wat ik haar nog 3x heb laten zeggen..... :shock: :shock:
Die zij plotseling van : ik wil als er weer discus komen dat je graag een koppel neemt, en misschien probeert te gaan kweken....

Dus mijn vivarium kan niet meer stuk..

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2012, 09:25
heb me ook vermaakt, zag alleen tot mijn grote verbazing beneden in de hal dat er een aantal bruine tefe's verkocht werden vanuit een klein bruin emmertje. En dan denk ik wel als je toch op zo'n beurs staat zul je toch zeker meer kennis van zaken hebben?
Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 26 maart 2012, 10:01
Lol wstarken.
Mijn madam heeft vroeger een baardagaam gehad, en die heef took op de beurs ier en daar weer eentje mogen vasthouden. Denk dat er vroeg of laat bij ons ook eentje zal komen te zitten.

Ik vond het wel leuk ook eens iets anders dan enkel vissen te zien :) Hoewel, liever discussen, en op zich waren er niet zoveel, zeker niet de klassieke kleuren, maar het is dan ook geen discusbeurs he.
Wel inderdaad zonde dat op een boel stands de dieren in zon kleine bakjes zitten enz, maar vrees dat je daar weinig kan aan veranderen, of je schrijft menig beurs ten dode op.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2012, 22:20
Ik vond het beter als vorig jaar. :D Er was vanalles genoeg keuze.Wat ik me af vroeg is de stand met led verlichting.Is dat wat? Heeft iemand ervaring met deze led verlichting?
Beheerder
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2012, 22:37
Neem aan dat je de stand van Wesdijk bedoeld?
Groet, John Houthuyzen
Beheerder
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2012, 22:39
denk eerder dat de stand bij de trap bedoelt wordt?
ik denk niet dat die led echt geschikt is om als hoofd verlichting te dienen.
En uit het bericht van Jaco haal ik wel uit dat de Wespro led te weinig licht geeft.

Als je led wil zou ik nog even wachten.
groetjes marco:

Forum Beginner
BerichtGeplaatst: wo 28 maart 2012, 23:04
Ik denk dat hij de stand van kitelight http://www.kitelight.nl bedoelt.

Ik heb dit zelf al ruim een jaar boven mijn kweekbakken hangen als daglicht.
Voor het nachtlicht heb ik led balken van DeCofish.

Ik heb geen planten in de kweekbakken, maar ook nooit last van algen... :evil6:
Dus voor plantjes zullen deze led balken geen optie zijn.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: do 29 maart 2012, 17:46
Ik heb de led verlichting van kite light als enige verlichting boven mijn quarantainebakken gehad. De plantjes deden het redelijk, maar niet meer dan dat. Het kan nog niet op tegen T5 verlichting als het om planten gaat. Het is wel mooi licht voor de vissen.Er is nu een paneeltje bij waarmee je de witte, blauwe en rode leds kunt mixen voor het mooiste licht. Ik ga het in de nieuwe bak samen met TL gebruiken. :cheer:
VorigeVolgende

Keer terug naar Beurzen en uitstapjes