Het is nu do 22 nov 2018, 12:38

Corydoras duplicareus ziek??

Stel hier al je vragen over het houden, of kweken van corydorassen.
Of plaats een kweekverslag
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 12:38
Vanmorgen zijn er opeens twee cory's bleek. Alles wat zwart hoort te zijn is grijs! Ze eten wel en gedragen zich verder normaal. Ze hebben geen bultjes deukjes pluisjes bolle oogjes of buikjes, hebben alleen die rare kleur. Waterwaardes gecontroleerd en oké, ik heb donderdag net als elke week 30-40% water ververst, dus ik verwachte niet anders. Herkend iemand dit? Enig idee wat er aan de hand kan zijn? De andere vissen zijn allemaal oké. Heb overigens geen idee hoe oud ze zijn, ik heb ze een paar maanden geleden overgenomen.
Even een plaatje:

Afbeelding
Excuus voor de slechte kwaliteit van de foto, het licht van het raam weerkaatst in de foto, daardoor lijkt de bodem veel lichter.
Ik kijk geen tv, maar aquarium!
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 17:32
Misschien je water een beetje te warm sommige soorten corydoras kunnen niet zo goed tegen dat warme discuswater :) ververs eens met koud water en kijk hoe ze er op reageren.

Groetjes
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 18:15
Ze zitten niet op discustemperatuur hoor. Ze zitten op 25graden.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 18:20
Vreemd :? of ze zijn oud aan het worden
Het is aardig om belangrijk te zijn, maar het is belangrijker om aardig te zijn.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 22:19
Ja, dat zou kunnen, geen idee hoe oud ze zijn, ik hou ze in ieder geval scherp in de gaten.

Forum Groentje
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 22:24
Ik heb wel eens een keer iets over neonziekte gelezen.

Erik

Forum Topper
BerichtGeplaatst: ma 10 jun 2013, 22:32
Erik lugtenburg schreef:Ik heb wel eens een keer iets over neonziekte gelezen.

Erik

Flexibacter columnare is de veroorzaker van neonziekte, maar ook nog van een hoop andere ziektebeelden.

Hoop niet dat het zoiets is, want dan zul je moeten behandelen.
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: di 11 jun 2013, 08:35
Pffff...... vanmorgen alles wat zwart moet zijn weer zwart! :cheer: Misschien heeft er een adoketa lelijk gedaan, dat ze verschoten van schrik waren. Er liggen wel voldoende legholen en kokosnoten zodat ze weg kunnen bij problemen, maar toch.
Zal blij zijn als ze naar de 1.80 kunnen, dan kunnen ze elkaar beter ontlopen. Misschien doe ik de adoketa's zelfs bij de discussen in de MAF bak, ik las dat ze ook tot 30graden kunnen. Maar goed, daar zit ook nog geen water in! :roll: De verzekering is nog niet zover,dat ik een nieuwe vloer kan laten leggen, dus tot die tijd kan ik ook geen aquaria vullen. :BangHead:
In ieder geval lijken mijn cory's weer oké, bedankt voor het meedenken allemaal.

Keer terug naar Corydorassen