Het is nu do 22 nov 2018, 12:49

coledora eidjes gaan verloren

Stel hier al je vragen over het houden, of kweken van corydorassen.
Of plaats een kweekverslag

Forum Ontdekker
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 23:25
tot mijn grote vreugde stel ik vast dat mijn colidora sterba's aan het afzetten zijn
minder leuk vind ik het dat mijn discussen als hongerige leeuwen opvliegen om de eitjes op te eten

de colidora's eruit vissen is bijna niet te doen
(bak met zeer veel kienhout)

wat kan ik doen om de eidjes/jonge vissen meer kans te geven
ikzelf had gedacht om java mos in te leggen?

tips welkom
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: vr 16 maart 2012, 23:35
Schuilplaatsen kunnen lage plantjes zijn, en inderdaad mos en een fijne takkenbos waar de discusen niet tussen komen. Er worden ongetwijfeld heel veel eitjes/jongen opgegeten, maar met wat dekking op de bodem kun je er ook wel overhouden hoor. Als je een apart bakje hebt, kun je ook voorzichtig met een bankpasje de eitjes van de ruiten halen en apart zetten, dat deed een kennis van me altijd en die kweekte veel corydorassoorten.
Succes! :cheer:
Ik kijk geen tv, maar aquarium!
Beheerder
Images: 0
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2012, 09:46
ten eerste zijn het corydora's :mrgreen:

ten tweede. denk ik niet dat je er veel aan kan doen. De discussen zullen altijd wel eitjes vinden. naar mijn weten spuiten de sterbai's de eitjes alle kanten op. want bij mij zaten ze overal op en aan :lol: dus ze zullen denk ik niet de eitjes in het javamos gaan leggen.
de beste optie is denk ik toch om de sterbai's er uit te scheppen en apart te zetten.
groetjes marco:

Dieren kunnen niet praten; als ze zeggen dat ze dat wel kunnen, dan liegen ze
Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2012, 10:14
marco schreef: ze zullen denk ik niet de eitjes in het javamos gaan leggen.

Dat doen ze ook hoor Marco :D Ik heb mijn trillineatus betrapt toen ze zich al eitjes leggend door het javamos heen wurmden,dat ik op versteend hout had gebonden. Overal eitjes! Maar evengoed stonden de discussen klaar om het mos uit te plukken om de eitjes op te eten! :shock: En inderdaad vliegen de eitjes in het rond. :lol: Op hout, onder plantbladeren, op de ruiten. Ik bedoelde als je wat dekking op de bodem hebt overleven er wel een paar. Dat hebben jij en ik toch ook meegemaakt met onze c.panda's?
Beheerder
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2012, 10:18
Dat hebben jij en ik toch ook meegemaakt met onze c.panda's?
:lol: :lol:

inderdaad, maar bij mij overleefde ze in het externe filter, en daar komt geen discus bij.
de panda's legden bij mij altijd de eitjes dicht bij de aanzuig van het externe filter . En af en toe trof ik er een aantal in het bioloog aan
groetjes marco:

Forum Meubilair
BerichtGeplaatst: za 17 maart 2012, 11:00
Aha, jij hebt een kweekbak onder je aquarium! :D Bij mij hebben ze het overleeft onder de plantjes in het aquarium.(3 stuks). Met een beetje geluk heb ik binnenkort ook een kweekbak onder mijn aquarium. :lol:
Beheerder
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2012, 03:15
dan zal je er mss meer overhouden. ik haalde er regelmatig een aantal uit. het maximale was ooit 11 uit het bioloog en het externe filter. op een gegeven moment had ik er 75 rond zwemmen :lol:
groetjes marco:

Forum Topper
BerichtGeplaatst: zo 18 maart 2012, 13:53
Bij mij in de bak vermeerderen de panda's zich ook beetje bij beetje. Af en toe zie ik 1 of 2 jonkies. Heb nooit gezien waar de eitjes afgezet worden, maar ik vermoed dat de jonkies zich verstoppen onder de cattapabladeren die in de bak liggen.Er zit een inwendig bioloog in de bak en een potfilter eronder. Tijdens het schoonmaken vh potfilter heb ik al eens een panda eruit gehaald die onder in de drab zat. Was al ongeveer n mm of 8 groot.

Keer terug naar Corydorassen